loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

وقتی پلنگ خواب است: خاطرات سرهنگ خلبان حسین وکیلی

5 (1)

ناشر سوره مهر

نویسنده حجت شاه محمدی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 724

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 25662 10003022
120,000 114,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

خاطرات سرهنگ خلبان حسین وکیلی از منظر جالبی به بازخوانی خاطرات هشت سال دفاع مقدس در ایران می پردازد. از زاویه دید یکی از خلبانان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران. به طور کلی خاطراتی که از آسمان نوردان و ناظران حاضر در درون بالگرد شکل گرفته باشند جذابیت ویژه ای دارند حال چه رسد به اینکه این خاطرات شرح پایداری و ایستادگی رزمندگان در جبهه های جنگ باشد. حسین وکیلی که متولد سال 1335 در یکی از محله های جنوبی شهر اصفهان است بخش زیادی از خاطراتش را به شرح وقایع دوران کودکی و ارتباط ویژه اش با پدر اختصاص داده است. در این بخش ها به خصوص می توان وضعیت اجتماعی و زندگی مردم ایران را در شهری چون اصفهان طیّ آن برهه تاریخی بی تکرار مشاهده کرد. روایتی از کمبود امکانات اولیه زندگی و تبیین باورهای قومی و مذهبی مردم در آن سال ها به خوبی در خاطرات سرهنگ وکیلی ملموس است.

قسمت دوم خاطرات وی درباره چگونگی ورودش به هوانیروز و تلاش فراوان برای یادگیری و گذراندن دوره های آموزشی خلبانی است. در پایان همین بخش هاست که از سرلشگر خسروداد فرمانده وقت هوانیروز حرف های زیادی به میان آمده که نگاه متفاوتی را درباره این تیمسار وابسته به دربار به نمایش می گذارد. یکی از هیجان انگیزترین ماجراها در این بخش سخنرانی تند خسروداد علیه مستشاران نظامی آمریکایی است که در نوع خود خاطره ای عجیب و حیرت آور است. اما بخش سوم خاطرات وی به شرح درگیری ها و دو دستگی های پرسنل هوانیروز در زمان مبارزات مردم و پیروزی انقلاب اسلامی اختصاص دارد. این بخش از نظر تاریخی چشم انداز روشنی از شرایط آن زمان در ارتش را به خواننده ارائه می دهد که در نوع خود بی سابقه است اما بخش چهارم خاطرات سرهنگ خلبان حسین وکیلی که از اوایل سال 1359 آغاز می شود به روایت های این خلبان زبده از هشت سال دفاع مقدس و حضور محکم و پررنگ و اثرگذار هوانیروز اختصاص یافته که خواندنی ترین بخش کتاب نیز محسوب می شود. این خلبان که در بیشتر عملیات های داخلی و ماموریت های ویژه در خاک عراق حضور داشته با جزئیات دقیقی تصویری از کیفیت حضورش در نیروی هوایی و ذکر رویدادهای جنگ به دست می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما