loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گوهر

ناشر سوره مهر

نویسنده مهدی جعفری نسب اشکذری

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 336

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 25750 10003022
65,000 61,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«گوهر» از جهاتی شبیه به «دا» است. هر دو کتاب، خاطرات مربوط به جنگ هستند و راویان هر دو، خاطره گویی شان را از جایی شروع می کنند که مادرشان یعنی «گوهر» و «دا» متولد می شوند. باقی ماجراها هم در هر دو کتاب منتهی به انقلاب و جنگ تحمیلی می شود. مهدی جعفری نسب اشکذری در کتاب «گوهر»، دست مخاطب را می گیرد و با خود می برد به اشکذر یزد. او با صداقت و صراحتی غریب، ماجرای این را که پدرش در اشکذر به مادرش دل می بندد روایت می کند و بعد می رسد به ازدواج آنها و تولد بچه ها.

اساسا فصل اول کتاب، از تولد گوهر- مادر راوی- آغاز می شود و تا آغاز انقلاب اسلامی ادامه می یابد. جعفری نسب در این فصل، از آداب و رسوم مردم اشکذر می گوید و محصولاتی که می کاشتند و بازی های کودکانه؛ بعد هم می رود به سراغ مریضی سخت مادرش که البته به خیر می گذرد و تولد پشت هم بچه ها که تعدادشان به 12 فرزند می رسد. از کنار مراسم آیینی در محرم و صفر هم بی اعتنا نمی گذرد.

فصل دوم کتاب، با زمزمه های انقلاب اسلامی شروع می شود که بی تردید اشکذر و مردمش هم در به ثمر رسیدن آن نقش ایفا می کنند. پایان بخش این فصل، آن جایی است که راوی به مشهد رفته و در راه برگشت، از رادیوی اتوبوس می شنود که عراق به ایران حمله کرده است.

بدین ترتیب فصل سوم کتاب شکل می گیرد که به ایام دفاع مقدس اختصاص دارد. حالا از خانواده پر اولاد جعفری که حاصل ازدواج گوهر و همسرش علی هستند، چهار پسربه جبهه می روند: محمدحسین، جواد، حسن و عباس. همگی هم در عملیات رمضان شرکت می کنند. بعد هم راوی کتاب«گوهر» به جنگ می رود. روزهای ملتهبی است؛ خبر می رسد که عباس مجروح و حسن اسیر شده است. بعد هم عباس به شهادت می رسد که حتی پیکر مطهرش باز نمی گردد. محمدحسین، شهید بعدی است که خانواده جعفری نسب تقدیم می کند. در همه این اتفاقات هم گوهر، چون شیر زنی ایستاده است و خم به ابرو نمی آورد. اگرچه درگذشت گوهر، فضای کتاب را غمزده می کند، اما پایان بندی آن، با بازگشت حسن از اسارت و پیکر شهید عباس، شوق برانگیز است.

تصاویر انتهای کتاب هم بر جذابیت و اثربخشی اش افزوده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
بازدیدهای اخیر شما