loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فیلم اول من: گفتگو با هشت فیلمساز بزرگ معاصر درباره تجربه ساخت نخستین فیلمشان

ناشر هرمس

نویسنده استیون لوئنستاین

مترجم وازریک درساهاکیان

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 320

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب «فیلم اول من» مجموعه مصاحبه های استیون لوئنستاین با هشت فیلمساز مطرح دنیا، یعنی «الیور استون، کن لوچ، برادران کوئن، پدرو آلمودووار، آنگ لی، برتران تاورنیه، مایک لی و آنتونی مینگلا» می باشد. موضوع اصلی مصاحبه های منتشر شده در این کتاب، چگونگی ساخت فیلم نخست این کارگردان ها و مشکلات شان در این زمینه است. این کتاب، یک منبع آموزشی مناسب برای فیلمسازان جوان است.

لوئنستاین خود یک فیلمساز قابلی است و با توجه به اشرافی که بر موضوع دارد، توانسته از زبان این هشت فیلمساز مشهور و اثرگذار در دنیا، نکات مناسبی در راستای چگونگی غلبه بر مشکلات ساخت فیلم، بیرون بکشد. فیلمسازان جوان و تازه کار، با مطالعه این کتاب می توانند از تجربه های این بزرگان برای ساخت فیلم خود استفاده کنند.
این کتاب جلد دومی هم، شامل گفت وگو با هشت فیلمساز دیگر، خواهد داشت. دو مصاحبه از این کتاب در حدود چهارسال پیش، (1389) در ماهنامه فیلم منتشر و از آن بسیار استقبال شد و این مسئله مترجم کتاب حاضر را مجاب کرد تا باقی مصاحبه ها را نیز ترجمه کند.

وازریک درساهاکیان از مترجمان پیشکسوت حوزه سینما و تئاتر است. از میان ترجمه های منتشر شده او می توان به این موارد اشاره کرد: «فن تدوین فیلم» نوشته کارل رایتس گوین میلار، «آمریکایی که من کشف کردم» سفرنامه آمریکای ولادیمیر مایاکوفسکی، «زاپاتا: ایدئولوژی یک دهقان انقلابی» از رابرت پ. میلن، «پژوهش هایی در سینمای مستند» گردآوری و ترجمه مقالات، رمان «هزارپیشه» از چارلز بوکوفسکی، «تاریخ سینما» نوشته اریک رد و نمایشنامه «خدای دوزخ» نوشته سم شپارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما