loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فیزیک در سینما

فیزیک نابخردانه و توهین آمیز فیلم، بیشترین اشتباه ها و خطاهای هالیوود و شرح کسل کننده قوانین اساسی جهان

ناشر سوره مهر

نویسنده تام راجرز

مترجم نادیا زکالوند

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 494

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 25845 10003022
35,000 33,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «فیزیک در سینما» ابتدا مکانیک، سرعت، شتاب و گریز از مرکز را بررسی می کند و در ادامه به دینامیک و فیلم هایی که با حرارت در ارتباط هستند، می پردازد و در انتها انفجار هسته ای و سفر در فضا را بررسی می کند.در این کتاب جلوه های ویژه چهل فیلم از نظر فیزیک سرعت و فیزیک حرارت بررسی شده است و برای نخستین بار است که در ایران کتابی با این موضوع ترجمه و منتشر می شود.

برای همه ما اتفاق افتاده که صحنه ای از یک فیلم را ببینیم و برایمان غیر واقعی و اغلب احمقانه جلوه کند. مثلا تصور کنید صحنه ای از یک فیلم را که ماشینی با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت با عابری در خیابان برخورد می کند و عابر فقط دستش می شکند! کارگردان این فیلم خواسته یا ناخواسته قوانین فیزیک را زیر سوال برده و بدن نیوتون را در گور لرزانده است! تام راجرز در کتاب «فیزیک و سینما» با استفاده از قوانین ابتدایی و ساده فهم فیزیک که دربرگیرنده قوانین مکانیک نیوتونی، الکتریسیته، مغناطیس، مکانیک سیالات، فیزیک حرارتی و ... می شود، به بررسی فیلم های مطرح هالیوودی چون ماتریس، سرعت، جنگ ستارگان، پیش تازان فضا و ... پرداخته است.

در واقع نویسنده با کمک قوانین فیزیکی ثابت کرده است که رخداد اکثر صحنه های حادثه ای فیلم ها یا حتی مضمون اصلی برخی از فیلم ها تقریبا ناممکن است و در حد یک سرگرمی فانتزی باقی می مانند. راجرز این کتاب را برای فیلم سازان جوان و تازه کار و یا نویسندگان داستان های علمی تخیلی نوشته و جزئیات مفید در زمینه فیزیک را در اختیارشان قرار داده است. نویسنده محاسبه و معادله ها و ریزه کاری های فنی را که درکشان برای مخاطب عامی دشوار است درون کادرهایی قرار داده تا خواننده ای که به خواندن آنها تمایلی ندارد، به راحتی از آنها بگذرد. جزئیات اضافی را هم برای خواننده هایی که پیش زمینه ریاضی و یا فیزیک نیاز ندارند، درون کادرهای تیره آورده و خوانش کتاب را برای مخاطب آسان کرده است.

مطالعه این کتاب که در زمینه نقد آثار سینمایی کاملا متفاوت و علمی و بر مبنای روش های آکادمیک است، برای علاقه مندان سینما و البته فیزیک می تواند بسیار جالب باشد. البته همه کسانی که این کتاب را می خوانند می آموزند که فیلم ها را دقیق تر ببینند و دنیای اطرافشان را بهتر درک کنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما