loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

منتخبی از خاطره ها و عکس های سفره های افطاری

3 (1)

ناشر سوره مهر

گردآورنده کتاب محمدصالح حجت الاسلامی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 60

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 25871 10003022
16,900 16,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب منتخبی از خاطره ها و عکس های سفره های افطاری، شامل یازده خاطره و چهل و یک عکس است که به کوشش محمدصالح حجت الاسلامی گردآوری شده است.

در کشور ما جوانان و هنرمندان عادت ندارند لحظات زیبای زندگی را شناسایی و ثبت کنند، ما برای اولین بار یک عکاسی مستند اجتماعی را برای ثبت زندگی مردم کوچه و بازار به کار گرفتیم. متاسفانه در قبل برخی، عکاسی مستند را فقط در ثبت صحنه های تلخ می دانستند.

سعی شده در این مجموعه از عکاسی مستند برای ثبت لحظات عرفانی افطار که نماد بیرونی ماه مبارک رمضان هستند استفاده شود، روزه و افطار مفهوم مشترکی هستند که برای همه مسلمانان و حتی غیر مسلمان قابل فهم است.

برخی لحظات و حالات معنوی افطار و تجربه ای که افراد در فضاهای مختلف از این لحظات عرفانی داشته اند در قالب عکس قابل ارائه نیست، بنابراین نیمه دوم کتاب به درج خاطرات زیبای مردم اختصاص یافته است. در این کتاب در ابتدا عکسها قرار گرفته و پس از آن خاطرات درج شده است.

در این مجموعه عکسهایی از لحظات افطار با محوریت سفره ارائه شده و به خوبی نشان میدهد که هدف فقط نمایش غذا و خوراکی نیست بلکه روح معنوی حاکم بر فضا و نقش محوری سفره در خانواده را نشان داده است.

در اکثر عکسها سفره افطار محل تجمع کانون خانواده است که در آن ارتباطات درون خانواده تحکیم شده است که این را می توان نمونه ای از سبک زندگی ایرانی-سلامی با محوریت خانواده دانست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما