loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دلاوران قلعه خورشید

ناشر سوره مهر

نویسنده محمد میرکیانی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 44

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

محمد میرکیانی در رمان «دلاوران قلعه خورشید» داستان جوانمردان و زنانی را روایت می کند که در حمله مغول سر تسلیم فرود نمی آورند و از بزرگی سپاه دشمن نمی هراسند. در این رمان که نویسنده آن را برای نوجوانان تدارک دیده مردمان شهر خبر می یابند که سپاه مغول به زودی به دروازه های شهر می رسند. بزرگان شهر و ثروتمندان بر آن می شوند تا برای در امان نگاه داشتن مال و عیال خود به استقبال سپاه بشتابند؛ اما پهلوان سعید و عده ای از جوانمردان نظر دیگری دارند و پس از بحث ها و مشورت ها تصمیم می گیرند که برای مقابله به قلعه شهر بروند. تمام ماجرای این داستان از آن پس در قلعه خورشید و جان فشانی این عده قلیل می گذرد.

راوی این داستان سوم شخص دانای کل است که به نظر می رسد نویسنده در انتخاب این راوی گروه سنی مخاطب را در نظر داشته است. نثر داستان هم ساده و صمیمی است و به مخاطب اجازه ورود مستقیم و سریع به دنیای متن را می دهد. نویسنده در بخش دیالوگ ها سعی کرده دوران تاریخی مورد نظر را مورد توجه قرار دهد. به لحاظ ژانر داستان، این اثر را می توان در زمره رمان های تاریخی قرار داد و نویسنده سعی کرده است تا با ساخت نوعی آرمانشهر در درون این شهر شخصیتهایی را بسازد که تا حدودی تلخی های این شکست را برای جوانان کمرنگ کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما