loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطره و گفتمان جنگ: مقالاتی از امانوئل سیوان...[و دیگران]

ناشر سوره مهر

نویسنده جمعی از نویسندگان

گردآورنده کتاب فرهاد ساسانی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 432

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 25966 10003022
30,000 28,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«خاطره و گفتمان جنگ» مجموعه مقالاتی از چند نویسنده خارجی است که بیانگر ساختارها و روابط حاکم و ناظر بر کلیه وجوه نشانه شناختی بیان جنگ که تداعی گر ارزش ها، باورها و معارف خاصی است. در واقع گفتمان جنگ از یک سو در مقابل و در ارتباط با گفتمان هایی چون گفتمان سیاست، گفتمان ورزش، گفتمان فمنیسم و مانند آن ها، یک گفتمان عام و کلی است و از سوی دیگر، گفتمانی است متکثّر و در برگیرنده گفتمان های متفاوت جنگ مربوط به فرهنگ ها، خرده فرهنگ ها و ...که هنگام گفتن، نوشتن و بیان تجلی پیدا می کند.

«خاطره و گفتمان جنگ» یکی از مهم ترین منابع نظری موجود درباره پدیده جنگ است و باید آن را اثری بنیادین و دست اول در این حوزه به شمار آورد که نوعی تفسیر کلامی والا و توام با تاویل از واقعه سپری شده جنگ ارائه می دهد. در واقع وفق رهیافت مولف و دریچه جدیدی که به مساله گشوده است، بسی معانی ژرف مستتر در خاطرات و یادمان های جنگ به منصه ظهور می رسد و از این حیث می تواند به مثابه یک منبع پژوهشی معتبری مورد استفاده محققان کشور قرار بگیرد.

ساسانی این مجموعه را بر شالوده دو مقوله اساسی «توان گفتمان سازی مقولات انسان ستیز جدید» و «خاطره نگاری مدرن» تدوین کرده است و به رغم عنایت تام و تمام وی به پدیده جنگ تحمیلی هشت ساله ایران و عراق، اساسا نگاهی فرامنطقه ای به مساله جنگ را دنبال می کند. وی با انتخاب و برگردان مقالات هفت گانه ای از پژوهشگران و نظریه پردازان نامدار جهانی درباره مقوله جنگ به تبیین نوین این پدیده مخرّب و ضدّبشری، از دیدگاه های مختلف و در مکان های گوناگون می پردازد. هدف عمده مولف در این کتاب ترسیم خطوط کلی باورهای اصلی و رایج درباره جنگ است که آگاهی از آن برای پژوهشگران دفاع مقدس امری مهم و راهگشا تقی می شود و می تواند چشم اندازهای گسترده تری را در افق فردای کشور ترسیم کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما