loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اندیشه ماندگار: مجموعه مقالات درباره اندیشه و آثار علامه محمدمهدی آصفی

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده جمعی از نویسندگان

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 691

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26016 10003022
21,000 18,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

محمد مهدی آصفی بروجردی نجفی از شمار شخصیت های انگشت شماری است که با برخورداری از جامعیت علمی و آراستگی به فضایل اخلاقی در هدایت جنبش های فکری، سیاسی و اصلاحی معاصر کشورهای اسلامی به ویژه عراق و ایران سهم بسزایی دارد. افزون بر این پیشتازی، کارنامه ای درخشان از تلاش علمی و اجتماعی به ویژه توجه به محرومان و مستضعفان، او را از معاصرانش ممتاز کرده است.

کتاب حاضر، بررسی دیدگاه های قرآنی محمدمهدی آصفی در زمینه زوجیت و فلسفه تاریخ از منظر قرآن است. در ابتدای این نوشتار به بررسی ابعاد تکوینی و تشریعی مسأله زوجیت و آثار آن پرداخته شده و نقش ازدواج و ارزش و اعتبار آن در دستیابی به آرامش در زندگی زناشویی و نیز برخی از بایسته های اخلاقی مربوط به زندگی مشترک از دیدگاه این فقیه معاصر تبیین شده است. در همین راستا نویسنده به بیان برخی از احکام فقهی مربوط به ازدواج و طلاق و جنبه های اخلاقی مربوط به آن، حقوق زن و مرد در ازدواج و طلاق و توجه ویژه اسلام به حقوق زنان از دیدگاه محمدمهدی آصفی پرداخته و موانع دستیابی به زندگی آرام و نیز علل گسترش طلاق از منظر ایشان بیان شده است. در بخش دیگری از کتاب حاضر دیدگاه های محمدمهدی آصفی در مورد فلسفه تاریخ و تاریخ زندگانی انبیای الهی در قرآن مانند تاریخ حضرت موسی و وقایع دوران رسالت وی منعکس شده و تحلیلی از مبارزات ضد استکباری پیامبران الهی توسط ایشان ارایه شده است. نویسنده همچنین به تبیین رابطه بین امدادهای الهی با پیروزی های پیامبران الهی در جنگ ها، حکمت داستان انبیاء در قرآن و بیان فضایل آنان، تعالیم اخلاقی انبیای الهی، نقش حضرت یونس در قرآن و داستان او در تبیین مسأله مهم توبه و بازگشت به سوی خدا و تفسیر آیات قرآنی مربوط به یونس را از منظر محمدمهدی آصفی ارایه نموده است.

کتاب اندیشه ماندگار: مجموعه مقالات درباره اندیشه و آثار علامه محمدمهدی آصفی از انتشارات بوستان کتاب منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما