loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جهان اسلام و چالش های معاصر

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده محمدمهدی آصفی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 272

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر به بررسی مهمترین مشکلات جهان اسلام، علل وقوع این مشکلات و نیز راهکارهای مواجهه با این مشکلات پرداخته است. در این اثر به تجزیه و تحلیل برخی از افراطی گری ها و گسترش تروریسم در کشورهای اسلامی پرداخته شده و مشکلاتی همچون: اشغال فلسطین توسط اسرائیل، اشغال برخی از کشورهای اسلامی مانند عراق و افغانستان توسط آمریکا و مسأله جهانی شدن و تبعات منفی این چالش ها برای کشورهای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و اختلافات کشورهای مسلمان و عدم اتحاد و همدلی آنان نسبت به هم نیز مورد نقد و ارزیابی قرار گرفته است.

نویسنده راهکارهای رویارویی با چالش های فوق را بیان کرده و برخی از برنامه های لازم برای روبرو شدن با انواع فتنه ها را بررسی نموده و بر لزوم گفتمان سیاسی و دینی امت اسلامی با هم و خردورزی و منطقی بودن تصمیمات آنان در زمینه های سیاسی و بین المللی تأکید ورزیده است. وی به کشورهای اسلامی توصیه نموده است که باید تعریف دقیقی از مفاهیم اسلامی داشته باشیم و سوء تفاهم ها را از بین برده و برای مواجهه با یک دشمن مشترک و قوی نیروهای خود را متمرکز کنیم. وی اجتماع مؤمنان را موجب خیر و برکت و نزول رحمت الهی دانسته و تفرقه و اختلاف را سرچشمه همه مشکلات مسلمانان عنوان کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما