loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نمایشنامه بید خون

ناشر سوره مهر

نویسنده علی محمد رادمنش

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 52

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26149 10003022
6,000 5,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

روایتی دراماتیک از داستان زندگی یکی از فرماندهان گردان غواص عملیات والفجر 8

نمایشنامه بید خون، سه داستان موازی را روایت می کند؛ دو داستان در زمان جنگ اتفاق می افتد و داستان سوم که روایت زمان حال است، پایان بخش دو داستان زمان گذشته است. علی محمد رادمنش در این اثر از اتفاقات مستند برداشت کرده و براساس شخصیت حاج احمد امینی از سرداران شهید استان کرمان (از فرماندهان گردان غواص عملیات والفجر 8 )، نمایشنامه را نوشته است.

امروز متاسفانه ژانر تئاتر دفاع مقدس نسبت به گذشته ضعیف تر شده و این حوزه تئاتر هنوز هم از کمبود متون مکتوب استاندارد رنج می برد. یکی از دلایل این موضوع، ضعف پژوهشی نویسندگان است. بیشتر نویسندگان با استفاده از برداشت های ذهنی شان سعی می کنند که اتفاقات جنگ را به تصویر بکشند و در این راه با توجه به کمبود اطلاعشان چه سختی ها که نمی کشند و چه رنج ها که نمی برند!

در حالی که امروزه ما منابع غنی ای از مجموعه آثار مستند، اعم از مکتوب و غیرمکتوب درباره اتفاقات جنگ را در اختیار داریم و این مستندات مملو از اتفاق هایی بدیع هستند که قبلا به آنها اشاره نشده است. آنچه که نمایشنامه علی محمد رادمنش را ارزشمند می کند همین پژوهش هایی است که او انجام داده و به این طریق اثری نو خلق کرده که به هیچ وجه کلیشه ها در آن راه نیافته اند. او برای نگارش این کتاب از منابعی چون خاطرات سردار شهید حاج احمد امینی نوشته احمد دهقان، وسعت معنای انتظار نوشته نادر ابراهیمی، خاطرات جمعی از جهادگران استان کرمان و کتاب روز شمار جنگ عراق علیه ایران بهره برده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما