loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازی آن روزها: رمان نوجوانان

ناشر سوره مهر

نویسنده کاوه بهمن

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 168

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

نوشتن داستان در حوزه دفاع مقدس برای نوجوانان امروز، نیازمند شناخت و درکی عمیق از زندگی امروز و اقتضائات آن است. از این رو، نویسنده باید بتواند با به کارگیری نماد ها و شاخصه های آشنای زندگی مدرن، نوجوانان را با موضوع خود همراه کند. کاوه بهمن، با بیان داستانی واقعی از دوران نوجوانی شهید محمد ملا اسماعیل، به خوبی توانسته است نوجوانان را با روی دیگر زندگی یک شهید آشنا کند. اگرچه زمان این قصه مربوط به دوران حکومت پهلوی است، اما مقدمه نویسنده درباره تقدیم این اثر به دوست شهید خود، و آگاهی خواننده نوجوان از سرنوشت محمد، این کتاب را تبدیل به یکی از موفق ترین کتاب های حوزه دفاع مقدس از منظر جذب مخاطب نوجوان کرده است.

قصه از زبان پرویز روایت می شود. تابستان آغاز شده و بچه ها خود را برای سه ماه تعطیلی و برگزاری مسابقات فوتبال آماده کرده اند. با دستگیری آقای سلیمی معلم بچه ها، داستان خط سیر جدیدی را آغاز می کند و قهرمانان داستان به مرور از دنیای نوجوانی فاصله می گیرند وبه جهانی مردانه قدم می گذارند. رحمان برادر آقای سلیمی مشکل ذهنی دارد و این مسئله محمد را به فکر وا می دارد تا برای خانواده آقای سلیمی پول جمع کنند. کاوه بهمن با نثری پاکیزه و ذکر دقیق جزئیات و حوادث، به خوبی خواننده نوجوان را تا انتها با خود همراه می کند.

راه رفتنش درست مثل کسی بود که می خواست به خانواده آقای سلیمی کمک کند. هم شاد بود و هم با عجله راه می رفت. قدم هایش را محکم برمی داشت و سایه اش روی زمین، سنگین تر از شب های دیگر بود. درست نمی دانم که محمد چرا این همه سعی دارد به خانواده یک زندانی سیاسی کمک کند؛ اما حس کردم اگر فردا کسی به راه رفتن ما توجه کند، خیلی چیزها دستگیرش می شود؛ خیلی چیزها که ما سعی کرده بودیم از دیگران مخفی کنیم.صفحه ۳۵
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما