loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن - جلد سوم: امام محمد غزالی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر، نخستین اثر تحقیقی مستقل درباره نگرش های تربیتی ابوحامد محمد غزالی (450 - 505 هـ . ق) در زبان فارسی است و در آن کوشش شده است از راه توصیف و تحلیل و ترکیب، و گاه نقد و تطبیق نگرش های تربیتی غزالی، گوشه هایی از دیدگاه های تربیتی وی شناسانده شود.

با مطالعه فصل های نُه گانه این تربیتْ نگاشت، گذشته از آشنایی اجمالی با زندگی و آثار علمی غزالی، روشن خواهد شد که مبانی فلسفی دیدگاه های تربیتی وی کدام است و او تربیت را چه می داند، چگونه تعریف می کند، درباره امکان و حدّ تربیت چه می گوید و ضرورت و اهمیت آن را در چه و تا چه اندازه می داند.
همچنین روشن خواهد شد که غزالی برای تحقق تربیت مطلوب، رعایت چه اصولی را لازم می داند و عوامل مؤثر در تعلیم و تربیت از نگاه او کدام است و از تربیت، تحقق چه اهدافی را می خواهد و برای رسیدن به آنها چه روش هایی را برگزیده است.

این کتاب به عنوان منبع درسی در مقاطع مختلف تحصیلی به ویژه دوره کارشناسی ارشد و دکتری در رشته علوم تربیتی قابل استفاده اساتید و دانشجویان است.

فهرست :
- پیشگفتار
- دیباچه
- فصل یکم: زندگی و آثار غزالی
- فصل دوم: برخی از زیرساختهای فلسفی آموزش و پرورش
- فصل سوم: مفهوم و تعریف تربیت
- فصل چهارم: امکان و حد تربیت
- فصل پنجم: ضرورت تربیت و فلسفه آن
- فصل ششم: اصول تعلیم و تربیت
- فصل هفتم: عوامل تربیت
- فصل هشتم: هدفهای تربیتی
- فصل نهم: روشهای تربیتی
- کتابنامه
- فهرست راهنما
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما