loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قصه های شیرین ایرانی 8: گلستان سعدی

ناشر سوره مهر

گردآورنده کتاب فرهاد حسن زاده

photographer نسیم خواجوی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 152

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

گلستان سعدی، هشتمین اثر از مجموعه خواندنی «قصه های شیرین ایرانی» است؛ منتها وقتی یکی ـ دو داستان این کتاب را با نوپردازی فرهاد حسن زاده می خوانیم، خیال برمان می دارد که نکند این قصه ها را خود خود حسن زاده نوشته باشد و اسمش را گذاشته باشد گلستان سعدی! نویسنده در این کتاب، با انتخاب روایتی بسیار نو، طرح و فضایی تازه از داستان ها و حکایت های گلستان ارائه می دهد؛ گویی که تمام قصه های تمثیلی گلستان همین امروز واقع شده است. موقعیت ها به قدری نزدیک به ذهن هستند که وقتی زن و شوهری می خواهند خانه ای بخرند و با یک همسایه فضول مواجه می شوند و در نهایت از خرید آن منصرف می شوند، اگر مرد قصه نگوید که این خانه با این همسایه اش 10 درهم فقط می ارزد، آدم خیال می کند که داستان کاملاً امروزی است و معامله قرار بوده در سالی که در آن زندگی می کنیم، انجام شود. ورودی هر قصه به قدری شیرین است که انگار مخاطب دارد این داستان را از زبان یک نقال باتجربه و خوش بیان می شنود. «هرچه بود، گذشت و دیگر برنگشت» یا «بهتر است من چیزی نگویم و شما داستان را بخوانید» به شیرینی ورودی قصه ها کمک کرده است.

... مردی بود که از خسیسی لنگه نداشت. در بساط او پول بود؛ ولی اهل خرج کردن نبود. به خودش و خانواده اش سختی می داد؛ ولی حاضر نبود از پول هایش برای آنها خرج کند. یک کاسه ماست می خرید و به زنش می گفت: «مواظب باش زود تمام نشود؛ این ماست برای یک ماه است. وقتی هم تمام شد، توی کاسه اش آب بزن و یک تنگ دوغ درست کن که بچه ها بخورند و هی نگویند بابایمان خسیس است و چیزی نمی دهد بخوریم.»صفحه 9
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما