loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درخت توت پیر

ناشر سوره مهر

نویسنده نسرین خوش خرام

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 85

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26272 10003022
7,000 6,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

14 داستان کوتاه که با همدیگر مجموعه ای خوشخوان و به یادماندنی را شکل داده اند.

نسرین خوش خرام در کتاب «درخت توت پیر» همچون کاشف آگاه و هوشیاری، گوشه ها و زوایای مغفول و پنهان مانده ای از جامعه و روان آدمی را به او نشان می دهد؛ چنانچه در داستان نخست کتابش با نام «مچ بند چرمی» از غفلت راننده اتوبوسی صحبت می کند که هیچ شناختی از رفتارهای نامناسب خود ندارد تا اینکه خبر می رسد فرزندش به شهادت رسیده و همین اتفاق، جرقه بازنگری را در وی می زند.
در داستان «قاب عکس» هم پیری و لحظات احتضار است که پیرمرد قصه را به یاد دلداده قدیمی اش می اندازد. در «سوت» نیز خوش خرام از زنی حرف می زند که صدای یک سوت، او را به روزگاری می برد که قرار بود با شنیدن صدای سوت نامزدش، از خانه شان در روستا فرار کند.داستان بعدی کتاب، «کلاه بافتنی» نام دارد و حکایت پیرزنی است که برای رزمندگان، کلاه می بافد. «روسری یاسی» موضوع خیانت را دستمایه خود قرار داده است، اما از منظری نو و اثرگذار. «بچه محله» حکایت پسری است که باید بر ترسش غلبه کند و به جنگ پسری بزرگتر از خود برود.
خوش خرام در داستان «کیف قهوه ای» از زنی صحبت می کند که باید در خانه های دیگران کار کند، اما شیطنت بچه هایش به گم شدن کیف پول او منجر می شود. از دیگر داستان های خواندنی کتاب، خود «درخت توت پیر» است که با طنزی تلخ، از پسری حرف می زند که به دلیل فقر و نداشتن اتاق، می خواهد مادر پیرش را وادار به ازدواج کند.
دیگر داستان های کتاب هم همین نگاه هوشیارانه و دغدغه مند خوش خرام را به نمایش می گذارند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما