loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از سبزوار تا سرزمین رویا: در شرح زندگی و آثار حمید سبزواری

5 (1)

ناشر سوره مهر

نویسنده فریبا فرشادمهر | فاطمه ابراهیمی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 192

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26299 10003022
13,000 12,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

شرح حال و زندگی و نقد آثار استاد حمید سبزواری است که در سه بخش زندگی نامه، نقد آثار و نمونه ای از آثار ایشان به نگارش در آمده است.حمید سبزواری از شاعران متعهد و انقلابی کشورمان است که اشعار برخیزید، خمینی ای امام، خجسته باد این پیروزی از آثار این هنرمند است.

وقتی حمید سبزواری لب به سخن می گشاید بخشی از تاریخ شعر امروز ایران با همه زیر و بم هایش روایت می شود. این چیزی نیست که از عهده هر شاعری بربیاید؛ چراکه سبزواری در بطن و متن هر حادثه ای حضور پررنگی داشته و از آن شاعران گوشه نشین و خلوت گزین نبوده است.
به همین خاطر فصل اول کتاب «از سبزوار تا سرزمین رویا» که تورقی است بر زندگی و مبازرات و شعرسرایی های سبزواری و به همت فاطمه ابراهیمی شکل گرفته، فصلی رنگارنگ و جذاب است.

شاعر در این فصل، از آشنایی ها و تاثیراتی می گوید که از بزرگانی چون آیت الله محمدتقی شریعتی، دکتر شریعتی و آیت الله سید محمود طالقانی گرفته است.
از دوران خفقان پیش از انقلاب هم غافل نمی ماند. با این همه، از احساس عمیق عاطفی خود به خانواده اش هم حکایت ها بازگو می کند. فصل دوم کتاب اما به تحلیلی تاریخی ـ ادبی از شعر سبزواری اختصاص دارد و به قلم فریبا فرشادمهر است. در این جا هم اثرات انقلاب بر شعر سبزواری آمده است و هم تاثیری که سروده های او بر جریان شعر انقلاب داشته است.

فصل دوم کتاب بعد از مقدمه ای درباره چیستی شعر انقلاب، به نقد و تحلیل «سرود درد» می پردازد که نخستین دفتر شعر سبزواری است. بعد به سراغ «سرود سپیده» می رود که دفتر بعدی اوست. فرشادمهر سپس با تحلیل «کاروان سپیده » این فصل را ادامه می دهد.
«یاد یاران»، «گزیده ادبیات معاصر» و «سرودی دیگر» از سروده های دیگر سبزواری هستند که از نگاه ناقدانه فرشادمهر مغفول نمانده اند.
فصل سوم کتاب«از سبزوار تا سرزمین رویا» گزیده ای از شعرهای سبزواری را در برگرفته است که با شعر معروف «خجسته باد این پیروزی» آغاز می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما