loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قطار و مادر بزرگ

ناشر سوره مهر

نویسنده پاول مار

مترجم کمال بهروزکیا

تصویرگر فرانتس ویتکامپ

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 47

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26346 10003022
10,000 9,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«قطار و مادربزرگ»، داستان تلاقی دو برهه از عمر آدمی است؛ آنجا که کودکی و پیری به هم می رسند و میل به شادی و شیطنت در یولی، با خاطره دور احساسات و بازی های کودکانه در ذهن و زبان مادربزرگ یکی می شود و سفر را برایشان خاطره انگیز و دوست داشتنی می کند. تعطیلات پاییز است و یولی قرار است به تنهایی سفرکند. دلش می خواهد در قطار با بچه هایی هم سن و سال خودش برخورد کند، اما مادرش او را به پیرزنی می سپارد و همه رویاهای یولی در یک لحظه رنگ می بازد. ولی این لحظه دیری نمی پاید، چرا که «پاول مار» نویسنده کتاب، قرار است قصه ای بگوید که در آن آدم های مسن، دیگر موجوداتی سرد و بی روح و بی حوصله برای کودکان نیستند؛ بلکه دنیای مهربانانه شان، فاصله ای بسیار اندک با دنیای کودکان دارد.

دنیای ناشناخته مادربزرگ، کم کم برای یولی بدل به همان دنیایی می شود که به خوبی آن را می شناسد. انگار که مادربزرگ یک روز از تمام راه هایی که او امروز طی می کند، عبور کرده و عجیب است که این پیرزن تنها که امروز زندگی اش این همه بدون تازگی و شوق می نماید، روزگاری حتی از یولی هم شادمانه تر پله های زندگی را دویده است. جز این ها تصویرگری های زیبای فرانتس ویتکاپ نزدیک شدن به شخصیت های قصه را برای کودکان آسان تر کرده است.

بلیت گم شده است. چیزی نمانده به گریه بیفتد. چطور می خواهد پول بلیت را بدهد؟کم کم مأمور قطار تحملش تمام می شود. پیرزن دخالت می کند و می گوید: «خواهش می کنم بچه را ناراحت نکنید. فعلاً به کوپه های دیگر بروید. تا برگردید، بلیت پیدا می شود.» مأمور قطار می گوید: «به خاطر شما اشکالی ندارد؛ اما اگر پیدا نشود، باید پول بلیت را بپردازد.» صفحه ۲۰
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما