loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اقبال گلی که در جهنم روئید

ناشر سوره مهر

نویسنده محمد بقایی (ماکان)

مترجم محمد بقایی (ماکان)

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 274

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26389 10003022
17,000 16,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب اقبال گلی که در جهنم روئید تالیف محمد بقایی ( ماکان ) است. این کتاب در باره اقبال لاهوری است و به شرح حال و آثار اقبال می پردازد در ابتدا مولف مختصری در باره زندگی نامه و اجداد و خانواده و زادگاه و ازدواج و تالیفات و آثار و ترجمه های اقبال توضیحاتی نوشته است و سپس در ادامه به نگاه و نظر اقبال به مفاهیم خدا، پیامبر، وطن، عرفان، شناخت شهودی، نواندیشی، روحانیت، زمان و مکان پرداخته است. در بخش پایانی کتاب توضیحاتی که اقبال در باره دیدگاه عمومی درباره زمان و مکان ، زمان و مکان در تصور یونانیان، زمان و مکان در تصور اندیشمندان اسلامی، تصور دانشمندان جدید از مکان، نظرات نهایی اقبال در مورد زمان و مکان آمده است.

مطالعه آثار اقبال و تعمق در اندیشه های او ضرورتی اجتماعی و سیاسی برای دنیای اسلام است تا بر بنیاد آن راه خویش را به درستی بیابد وبی آنکه هویتش را دربازد، زندگی خود را با واقعیت های جهان کنونی تطبیق دهد . اقبال در غالب جنبه های زندگی بشری ، بخصوص اقوام شرق که مقصود از آن دنیای اسلام است اندیشه گماشته و بر مسائل و معضلاتش راه حل ارائه نموده . اقبال به قول پرفسور آنه ماری شیمل ، منشوری است در دنیای اندیشه که از او انوار مختلف ساطع می شود... علاقمندان به شعر ، سروده هایش را می خوانند و از زیبایی کلامش ، اگر نگوییم سرمست می شوند ، بسیار لذت می برند و ارزش ادبی آن را می ستایند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما