loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یونس و بلقا (نمایشنامه عروسکی)

ناشر سوره مهر

نویسنده انوش معظمی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 29

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26407 10003022
5,000 4,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این داستان، داستان یونس و بلقاست. یونس در سرزمین نینوا به هدایت مردم مشغول است و چهل سال است که مردم را هدایت می کند، ولی مردم همچنان به بت پرستی مشغول اند.

در نمایشنامه عروسکی یونس و بلقا اثر انوش معظمی، رویکردهای نویسنده، نگرش یک قصه گو و داستان نویس است. توصیف هایی که از زبان ماهی های داستان بیان می شود، کاملا شبیه قصه و داستان هستند. معظمی در این نمایشنامه وقتی چیزی را توصیف می کند، بیانش در واقع نوعی زمزمه روحی است و درست حالت کسی را دارد که با اشتیاق اعتقادات خود را بیان می کند. او داستان حضرت یونس (ع) را با نگاه خاص خود می بیند؛ به همین دلیل جملات و ساختار دیالوگ های نمایشنامه بن مایه های عاطفی دارند.

دیالوگ های شخصیت هایی که نمایشنامه نویس خلق کرده، اغلب احساسات و مفاهیم خود داستان یونس پیامبر را منتقل می کنند و ماهی های حاضر در نمایشنامه در قالب مکالمه ها، مضمونی در کلیت یکپارچه را به زبان می آورند. همین موضوع، فهم داستان را برای مخاطبان کودک و حتی خردسال آسان کرده است. همچنین در نمایشنامه یونس و بلقا پرهیز از حاشیه پردازی و اطناب نویسنده، باعث شده تا به مفهوم و موضوع اصلی که نویسنده می خواهد به مخاطب کودکش ارایه دهد، آسیبی نرسد.

یکی از دشوارترین بخش های نمایشنامه نویسی به پایان بندی های صحنه ها مربوط می شود؛ چرا که صحنه بعدی نمایشنامه باید در راستای داده های صحنه قبل باشد و در عین حال آن را نقض نکند. معظمی با استفاده از پایان بندی های منطقی و قابل قبول در صحنه ها، توانسته از این بخش سخت در نمایشنامه نویسی به آسانی بگذرد. نویسنده در طول اثر همواره کوشیده تا بر چگونگی شکل گیری داستان به دهان نهنگ رفتن حضرت یونس تمرکز کند و تاثیرات درونی و بیرونی این اتفاق را بر شخصیت های نمایشنامه نشان دهد؛ تا حدی که کودک با دیدن نمایشنامه به راحتی مفاهیم را دریافت و تجزیه و تحلیل کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما