loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گردونه همستر

ناشر سوره مهر

نویسنده مری جونز

مترجم سید حبیب الله لزگی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 88

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26410 10003022
7,000 6,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

موضوع نمایشنامه درباره مردی است چهل و پنج ساله به نام کنی که بر اثر سکته قلبی فلج شده و روی ویلچر است. جنت، همسر کنی، دائم از او مراقبت می کند و خیلی به بهبودی او امیدوار است. کتی، دختر کنی و جنت، از بیماری پدر ناراحت است و نمی تواند به او کمک کند و مجبور است برای تحصیل به کشور دیگری برود. پتسی، خواهر جنت، خیلی خواهرش را دوست دارد و از او می خواهد که شوهرش را به مرکز نگهداری بیماران ببرد یا پرستاری برای او بگیرد. نورمن، شوهر پتسی، با این عقیده همسرش مخالف است و می خواهد مادرش را برای نگهداری نزد خودش بیاورد و ...

نمایشنامه گردونه همستر درباره دو مفهوم خودخواهی و ازخودگذشتگی است. پدر خانواده دچار حادثه ای می شود، سکته می کند و از کار می افتد. دختر خانواده به تازگی موقعیت خوب تحصیلی در آلمان پیدا کرده و مردد است که بماند و از پدر مراقبت کند و یا اینکه به آلمان برود و تحصیل کند، اما همسر ازخودگذشتگی می کند و خود را وقف شوهرش می کند. مرد دوباره سکته می کند و راهی بیمارستان می شود. زن اما این بار تاب نمی آورد و خودخواهانه مرد را در بیمارستان رها می کند.
مری جونز یکی از نویسندگان بزرگ ایرلند، در این نمایش همواره کنش بین شخص خودخواه و کسی که ازخودگذشتی می کند را به تصویر می کشد. او در حقیقت با قرار دادن این دو خصیصه در وجود شخصیت ها و به چالش کشیدن آن در درون یک خانواده، درامش را شکل می دهد. شخصیت های نمایشنامه جونز با دیالوگ های طولانی و محکوم کردن بی رحمانه یکدیگر، مخاطب را وادار به تفکر درباره مفهوم نمایشنامه می کنند. در عین حال مری جونز با دیالوگ های بسیار هوشمندانه ای که برای شخصیت ها نوشته، قدرت قضاوت را به نوعی از مخاطب می گیرد. یعنی مخاطب در برخورد با شخصیت ها، بر سر یک دوراهی قرار می گیرد و نمی داند حق با کدام فرد خانواده است و چه کسی راست می گوید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
بازدیدهای اخیر شما