loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بلند بالای ایل: چهار نمایشنامه برای روزهای آرام بعد از جنگ

ناشر سوره مهر

نویسنده حمید قاسم زادگان جهرمی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 96

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26442 10003022
9,000 8,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب شامل 4 نمایشنامه با موضوعات متفاوت است .نمایشنامه اول با عنوان دل آشوب، نمایشنامه دوم با عنوان « منورها تنها می سوزند»، نمایشنامه سوم با عنوان « پشت ویرانی همسایه » داستانی است که بین یک جانباز نقاش و یک جانباز معلم وهمسرش رخ می دهد . داستان چهارم با عنوان « بلند بالای ایل » داستان یک زن ایلیاتی و یک مرد ایلیاتی و یک معلم خانم و تعدادی زن و مرد به عنوان عزاداران ایلیاتی است.داستان گفتگوی زن و مرد ایلیاتی است.

این کتاب شامل 4 نمایشنامه با موضوعات متفاوت است . نمایشنامه اول با عنوان «دل آشوب» داستان زن و مرد میانسالی است که در غسال خانه ای قدیمی زندگی می کنند. وضع مالی خوبی ندارند و در آرزوی پولدار شدن هستند . نمایش روزی را توصیف می کند که قبرستان خیلی شلوغ است و چند شهید آورده اند. نمایشنامه دوم با عنوان « منورها تنها می سوزند» داستان جوانی است که دانشجوی پزشکی است و به دنبال برادرش به یک آسایشگاه روانی می رود. در آنجا با دو جانباز مواجه می شود؛ یکی از آن ها دچار موج گرفتگی و همیشه درگیر جنگ است.

دومی هم از هر دو پا فلج و دچار فراموشی است که در ضمن از یادگارهای جنگ که در ذهنش باقی مانده است نقاشی می کشد. نمایشنامه سوم با عنوان « پشت ویرانی همسایه « داستانی است که بین یک جانباز نقاش و یک جانباز معلم و همسرش رخ می دهد . مکان داستان منطقه جنگی در حال بازسازی در زمان صلح است و براساس طرح « همسایه های روبه رو» مجید قاسم زادگان نوشته شده است . داستان چهارم با عنوان «بلند بالای ایل» داستان یک زن و مرد ایلیاتی ، یک معلم خانم و تعدادی زن و مرد به عنوان عزاداران ایلیاتی است. داستان گفت وگوی زن و مرد ایلیاتی است. گزیده متن جهانگیر : تو بهتر از مو می دونی، تفنگچی ایل بی خودی سینه آسمون خدا رو نمی شکافه. یا عزیزترینش عروس شده یا منتظر دلبندشه و یا دلش تنگ شده. اون وقته که ماشه سرد برنوشو می چکونه.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما