loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ترکش ها گرایم را گرفتند: خاطرات شفیع شکوهی

ناشر سوره مهر

گردآورنده کتاب محمود مهدوی

مصاحبه گر محمود مهدوی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 135

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26462 10003022
10,000 9,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

شفیع شکوهی، جانباز ۴۰ درصد جبهه های جنگ تحمیلی و راوی کتاب «ترکش ها گرایم را گرفتند»، بار ها تا آستانه شهادت پیش رفته و هر بار به طرز معجزه آسایی نجات یافته، اگرچه در این راه دوستان زیادی را از دست داده است اما انگار تقدیر بر این بوده که او زنده بماند. سادگی بیان، خلوص گفتار و شوخ طبعی راوی حتی در سخت ترین صحنه های نبرد، از خصوصیات منحصر به فرد این کتاب است. از آنجا که جنگ برای شفیع شکوهی جوان، جزئی از زندگی بوده است، او بدون هیچ شکایتی، همواره خود را تسلیم مقدرات جنگ کرده است.

ترکش های دشمن، گلوله های سهوی نیروهای خودی و نبردهای تن به تن، همه در نگاه او، جزئی از بازی روزگار هستند. در بخش های انتهایی کتاب از ادامه مبارزات شکوهی می خوانیم، اما این بار نه در جنگ بلکه در کارزارهای ورزشی. وی در کتاب به یکی از بهترین مبارزاتش در زندگی اشاره می کند: او موفق می شود مدال طلای مسابقات جهانی مجروحان انگلستان در سال ۱۹۹۳ را کسب کند؛ جایی که بالاتر از کهنه سربازان آمریکا و انگلستان بر سکوی قهرمانی می ایستد. شکوهی در این مسابقات، هم زمان با پخش سرود رژیم اشغالگر قدس، فریاد «یاعلی» سر داده و با پرتاب نیزه رکورد دنیا را جابه جا می کند. این کتاب، یکی از موفق ترین نمونه های تلفیق جنگ و طنز است.

سوسوی ستاره ها را که در آسمان دیدم داشتم از پا می افتادم. همه جای بدنم تیر می کشید. خون زیادی از من رفته بود. سرم داشت می ترکید و گوش هام زق زق می کرد. بهیار هم نداشتیم و تا آن روز با کنسروهای گوشت عراقی و چند تا بیسکویت سر کرده بودیم. شب داخل نایلون برای ما برنج آوردند. غذا برای یک گروهان بود و من سهم بیست نفر را برداشتم. آن ها با تعجب گفتند: «همه غذا برای شماست». گفتم: «ما فقط بیست نفریم». بچه ها غذایشان را به صورت نشسته و خوابیده و یا در حال نگهبانی خوردند.
صفحه ۴۶
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما