loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دولت نهم و رژیم صهیونیستی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده مهدی فردادپور

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 288

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

پیروزی دکتر محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال 1384 فضای سیاسی ایران را تغییر داد. سمت گیری سیاست خارجی دولت های هفتم و هشتم مبتنی بر سیاست تنش زدایی و گفتگو بود، لذا تلاش می شد در صحنه ی روابط بین الملل و دیپلماسی رسمی سخنان تحریک آمیز و انقلابی کمتر تکرار شود تا جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور عادی در صحنه ی روابط بین الملل پذیرفته شود. در چنین شرایطی دولت نهم به قدرت رسید. این دولت سمت گیری سیاست خارجی خود را براساس عدالت خواهی و مبارزه با استکبار و ظلم قرار داده بود که از اصول سیاست خارجی حضرت امام خمینی (ره) هم به شمار می رفت.

در کانون این مبارزه رژیم صهیونیستی قرار داشت. دولت نهم رژیم اشغالگر قدس را آماج حملات تند خود قرار داد و هولوکاست را که به عنوان یک حادثه مقدس شمرده می شد، به چالش کشید. این سمت گیری موجب شد تا دکتر احمدی نژاد در کنار سیدحسن نصرالله به عنوان یکی از مردان محبوب منطقه نزد ملل مسلمان به حساب آید.
در این اثر تحولات سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نسبت به رژیم اشغالگر قدس و راهبردهای سیاست خارجی دولت نهم و نیز سیاست های منطقه ای رژیم صهیونیستی بعد از روی کار آمدن دولت نهم مورد بررسی قرار گرفته است
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما