loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راه و رسم طلبگی

دو جلد در یک مجلد

5 (1)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

نگاه عمده این نوشتار به طلاب مبتدی است و عمده ترین مخاطب آن این گروه از طلاب هستند. این کتاب به منظور اعطای بینش کلی نسبت به هویت طلبگی و برنامه ریزی صحیح به مخاطبان ارائه شده است.
طلبه، مخصوصاً در نقطه ای که اختیار بیش تری برای تنظیم برنامه ی تحصیلی و آموزشی خود پیدا می کند، بسیار مستعد گرفتار آمدن به بحران تصمیم گیری است. از این رو باید در همان سال های آغازین طلبگی یک توانایی بسیار ارزشمند را کسب کند؛ توان مندی «برنامه ریزی» و «مدیریت توان خویشتن». او باید در تنظیم بهینه ی فعالیت های زندگی به «خودشکوفایی» برسد و «نظام» ضرورت ها و وظایف خود را به دست آورد.
این نوشتار به غرض اعطای بینش کلی نسبت به هویّت طلبگی و برنامه ریزی صحیح به طلاب اراده شده و به اصلاح پاره ای از تصورات، مفروضات و انتظارات پیشین طلبه که ناشی از آشنایی سطحی با حوزه است، می پردازد.
در فصل اول این دفتر به بازشناسی مفهوم «برنامه» و اصول حاکم بر آن پرداخته شده و در فصل دوّم «هویت طلبه، موقعیّت و نیازهای او» مورد بحث قرار گرفته و در فصل سوم با ضرب اطلاعات دو فصل پیشین «برنامه ی زندگی طلبه» ارائه شده است.
هویت صنفی طلبه، معنای طلبگی، ارزش و افتخارات طلبه، بایسته های طلبگی، تحصیل طلبه، لباس روحانیت، جهت گیری تخصصی طلبه، فعالیت های فرهنگی طلبه، زی طلبگی، برنامه زندگی طلبه، از دیگر بخش های این کتاب هستند که نویسنده به آن می پردازد.

طلبه دارای یک هویت و خود فردی و نیز دارای یک هویت و خود صنفی است یعنی یک شخصیت حقیقیِ فردی و یک شخصیت حقوقی و صنفی دارد. به همین جهت همان گونه که موظف به خودشناسی، خودآگاهی و خودسازی فردی است، موظف به خودشناسی، خودآگاهی و خودسازی صنفی نیز است.همان گونه که به عنوان یک انسان باید از ظرفیت ها، دارایی ها، فرصت ها، نیازها، استعدادها، بایسته ها، وظایف و کاستی های خود اطلاع داشته باشد، به عنوان یک طلبه ـ یعنی یکی از اعضای این گروه همکار ـ باید تصورات خود را از ظرفیت ها، دارایی ها، فرصت ها، نیازها، استعدادها، بایسته ها، وظایف و کاستی های حوزه و روحانیت اصلاح کند و به خودسازی صنفی بپردازد یعنی خود را برای انجام وظیفه در این صنف اجتماعی آماده سازد.همان گونه که به عنوان انسان به موفقیت و کمال انسانی خود می اندیشد، به عنوان طلبه باید به موفقیت و کمال صنفی خود نیز توجه داشته باشد. بدین ترتیب باید دو آرمان را به موازات هم دنبال کند؛ آرمان فردی و آرمان صنفی....
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما