loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تقویم تاریخ دفاع مقدس (حماسه دو سال حضور) - جلد بیست و پنجم

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

شهریور ماه 1361 دو سال از آغاز جنگ تحمیلی گذشت و دنیا شاهد حماسه ی حضور ملت ایران در جبهه های حق علیه باطل بود؛ حضوری که هرچند در اوایل کار با تساهل ها و خیانت های بنی صدر و هم فکرانش کم رمق نشان می داد، با به دست گیری فرماندهی جنگ توسط نیروهای مکتبی پررنگ تر شد و هر روز پیروزی تازه ای رقم خورد. مردم ایران که با فضل خدا و رهبری امام خمینی، انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده بودند، برای دفاع از انقلاب و وطن خویش نیز بسیج شدند و با حضور در جبهه ها معادلات صدام و مزدوران فریب خورده اش، رژیم های ارتجاعی منطقه و مستکبران عالم را برهم زدند. به طوری که در پایان دومین سال جنگ تحمیلی نصف نیروهای ایرانی حاضر در دفاع مقدس از نیروهای بسیج بودند.

جنگ تحمیلی هرچند در این دو سال خسارت های زیادی به مملکت وارد ساخته بود، اما باعث رشد خودباوری، استقلال و اتکا به نیروهای داخلی در عرصه های گوناگون شد. در این دو سال هرچند به سبب فروپاشی رژیم پهلوی بسیاری از تأسیسات زیربنایی و طرح های بزرگ دیگر راکد مانده بود، ولی به همت فرزندان این آب و خاک در اکثر این زمینه ها شاهد نبوغ و نو آوری بودیم. به طوری که جنگ را از این حیث می توان نعمت و فرصتی برای استقلال و خوداتکایی دانست.

در جبهه های جنگ، عملیات رمضان که در مرداد ماه شروع شده بود مراحل آخرش به شهریور ماه کشید که دستاوردهای درخشانی داشت و خسارات و تلفات زیادی بر دشمن بعثی وارد آورد. در پایان دومین سال جنگ تحمیلی رزمندگان اسلام به غرب تفهیم کردند که نظام جمهوری اسلامی ایران پس از بیرون راندن دشمن از سرزمین های خود مصمم است تا پیروزی و براندازی رژیم بعثی از عراق به نبرد خود ادامه دهد. حال دیگر جنگ باعث افزایش توانایی مهندسی، گسترش سازمان رزم نیروها و گسترش یگان های رزمی برای مقابله مؤثر با دشمن شده بود و در برابر تاکتیک های دشمن تدابیر مناسبی اندیشیده می شد.
این اثر که با استفاده از منابع مختلف نوشته شده تشریح گر وضعیت جبهه های جنگ، نحوه ی آرایش نیروهای خودی و دشمن، مواضع دشمنان انقلاب در قبال دفاع مقدس و دیدگاه های مسئولان نظام جمهوری اسلامی درباره ی جنگ و... می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما