loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تقویم تاریخ دفاع مقدس (به سوی شلمچه) - جلد بیست و یکم

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

خوزستان که منطقه ای نفت خیز و بخشی از ساکنان آن هموطنان عرب زبان هستند، از اولین مقاصد دشمن در حمله به ایران اسلامی بود. وسیع ترین عرصه ی نبرد و بیشترین پیشروی دشمن که عمدتاً از بی کفایتی بنی صدر در اداره ی امور جنگ ناشی می شد، در این منطقه صورت گرفت و چند سال اول جنگ، اهتمام نیروهای نظامی ایران بر بیرون راندن دشمن از این منطقه صرف شد.
پس از آزادسازی بخشی از مناطق اشغال شده طیِ عملیات فتح المبین، در اردیبهشت ماه عملیات بیت المقدس آغاز گردید. این عملیات، مؤثرترین و بزرگ ترین نبرد دوران دفاع مقدس است که از اردیبهشت ماه شروع شد و در نهایت به آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد 1361 انجامید و باعث شد تا فضایی برای گفت وگو درباره پایان جنگ شکل بگیرد.

در این ماه رزمندگان اسلام جاده ی آسفالته ی اهواز ـ خرمشهر را به طور کامل از چنگ صدامیان درمی آورند و نقل وانتقالات دشمن را دچار سختی می کنند. به علاوه با عبور رزمندگان از محور کرخه و رسیدن به مرزهای بین المللی، شهر هویزه آزاد می شود و نیروهای پیروز ما وارد هویزه می شوند که البته دشمن این شهر را به کلی ویران ساخته بود. صدام به منظور پوشاندن شکست های خود، خبرنگاران را به خرمشهر می برد و خرمشهر را فتح ناشدنی و نفوذناپذیر می خواند؛ ولی مقاومت نیروهای زرهی دشمن در محور شلمچه، فتح خرمشهر را تا ماه بعد به تعویق می اندازد.
مجموعه ی پیشِ رو که با استفاده از منابع متعدد فراهم آمده است، تفصیل حوادث این ماه را به علاقه مندان تاریخ دفاع مقدس و مطالعات انقلاب اسلامی عرضه می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما