loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حکمت احکم: ترجمه و شرح تطبیقی رساله المشاعر ملاصدرا

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده رحمت الله شریعتی نجف آبادی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 887

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26522 10003022
230,000 207,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، مجموعه مباحثی فلسفی در مورد وجود و ماهیت و احکام فلسفی مربوط به آن است. در ابتدای این اثر به معرفی اجمالی شخصیت علمی و فلسفی ملاصدرا و آثار وی پرداخته شده و ویژگی افکار و اندیشه های فلسفی او بیان شده است. آنگاه تعریفی از سفرها و سیرهای چهارگانه انسان (اسفار اربعه عقلیه) از منظر وی ارایه شده و مباحث و احکام مربوط به وجود و ماهیت و نسبت بین آن دو از دیدگاه ملاصدرا بیان شده است. نویسنده در همین زمینه نخست به ارزش و اعتبار حکمت متعالیه نسبت به سایر مسایل مطرح شده در فلسفه اسلامی اشاره نموده و پس از آن دیدگاه ملاصدرا را در مورد وجود و اقسام وجود اعم از واجب و ممکن و ویژگی های هر یک از آن ها منعکس کرده است. وی در همین زمینه به بیان احکام وجود و ماهیت، سریان وجود منبسط، ادله هشت گانه اصالت وجود، ادله ابطال اصالت ماهیت، کیفیت اتصاف ماهیت به وجود، ملاک تخصص افراد وجود، ادله مجعولیت ذاتی وجود، رابطه مجعول با جاعل، تبیین برهان صدیقین در اثبات واجب الوجود، ادله توحید از منظر ملاصدرا، مبدأ و غایت علی الاطلاق بودن حق تعالی، اتحاد عاقل و معقول، تفسیری از ماهیت نفس و روح، علت و معلول در بحث از واجب الوجود، صفات حق تعالی، کیفیت علم خدا به اشیاء، حدوث عالم، حرکت جوهری و تبیین معنای قوس نزولی و صعودی عوالم هستی از منظر ملاصدرا پرداخته و بیان فلسفی او را در این موضوعات شرح داده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما