loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حکمت های درخشان: مجموعه احادیث اعتقادی، عبادی، اخلاقی، اجتماعی و علمی - جلد اول

ناشر بوستان کتاب قم

مترجم کاظم حاتمی طبری

گردآورنده کتاب علیرضا صابرى یزدى

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 920

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26523 10003022
320,000 288,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر، مجموعه ای است که احادیث پیشوایان معصوم(ع) را در حوزه عقاید، اصول، فروع دین، مسائل خانوادگی، تعلیم و تربیت، سیاست و اجتماع، و دنیا و آخرت را برای استفاده عموم طبقات جامعه در یک جا گردآوری کرده است.
کتاب حاضر در هفت بخش و 31 فصل، بدین ترتیب سامان یافته است: بخش اول: عقل و علم (عقل، دانش و دانشمند)، بخش دوم: اعتقادات (شناخت خدا، نبوت و امامت، ولایت، بخشی از فضائل امیرالمومین(ع)، بخشی از فضائل فاطمه(س)، درباره مهدی (ع)، قیامت، قرآن، درباره حدیث)، بخش سوم: عبادات (پیرامون اسلام و عبادات، درباره نماز، روزه، خمس و زکات، حج، زیارت)، بخش چهارم: سیاست (ولایت فقیه، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، حدود و قصاص)، بخش پنجم: اخلاق عمومی (خوش خویی، روابط اجتماعی، ازدواج)، بخش ششم: تربیت نفس و دوری جستن از گناهان (ایمان و پرهیزگاری، تربیت نفس، امور تربیتی، گناهان و آثار آنها، پاره ای از گناهان)، بخش هفتم: دنیا (دنیا و جمع آوری مال، خصلت ها و کارهای ناپسند).

پیشوایان معصوم(ع) با وجود مشکلات فراوان و موقعیت های دشواری که با آن مواجه بودند و موانع بسیاری که پیش روی شان قرار داشت، هرکدام توانستند به طور شایسته ای به وظیفه خود عمل کنند. آنان اصرار داشتند که شیعیان و دوستان خود را نیز در وظیفه ابلاغ سخن حق شرکت دهند و با تاکید هرچه بیشتر بر این تلاش وادارند. بر همین اساس در میان روایات، نکته های فراوانی در زمینه ترغیب به فراگیری دانش و تعلیم آن و نیز گسترش حدیث و معرفت به چشم می خورد. از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است: «هرکس حدیثی برای امت من نقل کند و به وسیله آن، سنتی را به پا دارد و بدعتی را از بین ببرد، بهشت برای او خواهد بود.» روی همین اصل، راویان و دانشمندان در جمع آوری و دسته بندی روایات تلاش کرده و زحمات فراوانی را در این راه متحمل شده اند.

براساس مطالب کتاب، پیشوایان معصوم(ع) هیچ مساله ای را که مربوط به زندگی انسان است ـ از کوچکترین مسائل شخصی گرفته تا بزرگترین مسائل سرنوشت ساز اجتماعی و سیاسی، و از مسائل مربوط به دنیای مردم گرفته تا مسائل مربوط به آخرت آنان ـ فرو نگذاشته اند. آنان در تمامی این موارد سخنان استوار، دستورهای حکیمانه، برهان های روشن و حکمت های شگفت انگیزی از خود به جای گذاشته اند.

در بخشی از مقدمه مولف درباره احادیث معصومین (ع) آمده است: «حدیث، نور و ضیاء و روشنی است، آفتاب، بلکه خورشید است. به همان اندازه که در عالم ماده، آفتاب و نور ثمربخش است و فایده دارد، به همان اندازه که اشعه آفتاب به جهان هستی مدد می رساند، زیادتر، بالاتر و والاتر از آن، حدیث به عالم معنا و جهان روح، تاثیر می بخشد.

احادیث اهل بیت(ع) ثمراتی به مراتب بالاتر و جامع تر و مفیدتر دارد. احادیث اهل بیت عصمت و طهارت(ع) راه رسیدن به کمالات انسانی و سجایای اخلاقی را به انسان ها نشان می دهند. احادیث مسیر رستگاری و تکامل را به انسان ها می آموزند. احادیث، ارزش ها، عزت ها و راه رسیدن به آنها را به بشریت یاد می دهند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما