loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گرانفروشان به بهشت می روند - جلد دوم

ناشر کتاب رواق اندیشه

نویسنده مهناز الفتی پور

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 312

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26559 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
12,000 11,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر در نه فصل نگاشته شده است.
در فصل اول با عنوان «مزرعه ای که گل عفت و حیاء در آن می روید»، نویسنده به بیان عفت و اهمیت آن، بررسی عفاف در آیات و روایات، چگونگی رفتار مردان در ارتباط با نامحرم، بررسی حیاء از منظر قرآن کریم و روش های تقویت عفاف و حیاء می پردازد. فصل دوم که عنوان «دوست دختر و ... دوست پسر؟» را دارد، آسیب ها و مشکلات این گونه دوستی ها توضیح داده شده است.
«رفتار مردم آخرالزمان به زبان روایات» عنوان فصل سوم کتاب بوده و در آن رفتار زنان در آخرالزمان، آثار روابط نامشروع در روایات و پاداش رعایت پوشش و عفاف بازگو شده است. فصل چهارم که «اسوه بودن، فراتر از زمان و مکان» نام دارد، نقش انتخاب اسوه در زندگی بشر را توضیح می دهد و به بیان حضرت فاطمه سلام الله علیها به عنوان اسوه ای که در سوره کوثر از ایشان یاد شده است، می پردازد.
«مقام زن در آفرینش و بیراهه هایی برای کسب حقوق و کرامت او در جهان امروز» موضوع فصل پنجم کتاب است. در این فصل ابتدا مقام انسانی زن از نظر قرآن کریم بیان شده و بعد از بازگو کردن تاریخچه مختصری از فمینیسم، ماهیت آن و نکات قابل تأمل و نقد در مورد فمینیسم و فمینیسم اسلامی توضیح داده می شود.
نویسنده در فصل ششم، «جهت گیری های کشورهای اروپایی و آمریکا در مسأله پوشش زن مسلمان» را مورد بررسی قرار داده و بعد از بیان این که کشورهای اروپایی وامدار تمدن اسلامی هستند، چرایی ترس کشورهای اروپایی و آمریکا از پوشش زن مسلمان را بازگو می کند و سپس نقش بی پوششی (بی حجابی) را در سقوط آندلس مورد ارزیابی قرار می دهد.
در فصل هفتم که عنوان «نشستن بر بال اندیشه بزرگ مرد تاریخ معاصر ما و دیدگاه ایشان درباره زن» را دارد، بحران حقوق زن و مقام و کرامت او در دنیای امروز، ویژگی های مشترک پوشش زنان و مردان در دانشگاه های مختلف جهان و زن از دیدگاه اسلام و غرب مورد بررسی قرار گرفته اند.
مؤلف در فصل هفتم با عنوان «چراغ راه روشن»، مختصری از احکام پوشش، زینت و آرایش، حدود پوشش بدن و مو در ارتباط با نامحرمان، صحبت کردن مرد با نامحرم، بستن کراوات و پاپیون در مراسم ازدواج و... را بازگو نموده است.
مؤلف در فصل آخر که «امپریالیسم در اندیشه ای شوم» نام دارد، به بررسی امپریالیسم فرهنگی می پردازد و مهم ترین ایدئولوژی ها در جهان مدرنیته (سوسیالیسم، ناسیونالیسم و لیبرالیسم) را بیان می دارد. سپس وضعیت زنان در دنیای مدرن را بررسی نموده و بعد مغفول مانده انسان در تفکر اومانیسم را توضیح می دهد. در نهایت نقش رسانه ها و تأثیرگذاری آن ها بر جهان اسلام را یادآوری می نماید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما