loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ما برگزیدگان: بیست و پنج گفتگوی خودمانی، با نوجوانان (دوره راهنمایی تحصیلی و دبیرستان)

ناشر سوره مهر

نویسنده محمدرضا سرشار

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 112

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26622 10003022
20,000 19,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«ما برگزیدگان» مجموعه ای است، متشکل از بیست وپنج گفت وگوی خودمانی با نوجوانان که در دوره های راهنمایی و دبیرستان تحصیل می کنند. عناوین گفتارهایی که در این کتاب آمده است بدین شرح است: پیش از آنکه دیر شود، سیب زمینی یا...، بیایید به خودمان کمک کنیم، دوستی و دشمنی، بازیچه ها، پیش بینی مشکل نیست، حق یا مصلحت، اگر ...، از گفته تا عمل، توطئه های فرهنگنامه ای، به سوی افق های نگاه گسترده تر، ما و سنت ها، ما و وقت، جادوی رنگ ها، ما متاسفانه همیشه20 می گیریم، نظام شاهنشاهی مورچه ها و زنبورهای عسل، کدام درست است، دو تجربه، ما و گزینش های بزرگ پیش رو، کاش به بعضی چیزها عادت نمی کردیم!، کوکا با کلاه، کدام هنر؟، از نوآوری تا مد سازی و ما برگزیدگان. محمدرضا سرشار در این گفت وگوها می کوشد امور و مطالب آموزنده علمی - دینی برای نوجوانان را با استدلال و در قالبی کاملا منطقی مطرح کند.

چراکه اعتقاد دارد نوجوانی سن پایه ریزی تفکر منطقی در انسان است. نویسنده در مقاله نخست این مجموعه با نام «پیش از آنکه دیر شود» تأثیر همنشین بد را یادآوری می کند و فساد و تباهی را به لکه خرابی روی میوه ای تشبیه می کند که ابتدا کل میوه را خراب می کند و در ادامه تمام میوه های اطراف خود را دچار فساد می سازد. سپس از قول قدیمی ها می گوید: «یک بُز گر، گله ای را گر می کند.» سرشار در مقاله ای دیگر به بی تفاوتی در جامعه اشاره می کند و نوجوانان را از بی تفاوتی و بی اهمیتی در برابر موضوعات برحذر می دارد. همچنین در مقاله ای از تجربیات خود سخن می گوید. سرشار تا پایان این کتاب در مقاله های جداگانه ارزش های اخلاقی را در قالبی استدلالی برای مخاطب خود شرح می دهد و نوجوانان را به رعایت آنان رهنمون می کند. او در این مقالات، حرف خود را با عطوفتی دلنشین بیان می کند. اساساً او در «ما برگزیدگان» از زبانی ساده و درخور فهم نوجوانان بهره برده است و صادقانه به آنها می آموزد که بهترین شانس برای انسان، حق حیات اوست. لحن صمیمی و خودمانی سرشار به همراه منظری که در این کتاب برگزیده است و از موضع بالا با مخاطب خود حرف نمی زند، «ما برگزیدگان» را به اثری خوشخوان و البته آموزنده بدل ساخته است.

آنچه از احساس کودکی ام نسبت به رنگ ها به یادم مانده، نوعی شیفتگی و دلباختگی است. سحر شدن و افسون زدگی. انبساط دل و احساس بهجت و نشاط. شادی و شگفتگی. هنوز هم، گهگاه که از زمان و مکان برکنده ام، هنگامی که درخشش انبوه بادکنک های رنگارنگ صدفی را، بر سر چوب بادکنک فروش دوره گرد، زیر آفتاب یک جمعه کم دود، در حالی که هر بادکنک، خورشیدی به رنگ خود را در خود منعکس کرده است می بینم، بی اختیار، همان حس باز شدن دل به من دست می دهد.
صفحه 59
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما