loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سفر به جنوب: گفت و شنودی با چند نوجوان رزمنده

5 (1)

ناشر سوره مهر

نویسنده محمدرضا سرشار

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 53

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26626 10003022
18,000 17,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«سفر به جنوب» گزارشی داستانی است از سفری که محمدرضا سرشار در اردیبهشت سال 65 به جنوب کشور داشته و با چند نوجوان رزمنده گفت وشنود کرده است. او طی این سفر، دیده ها و شنیده هایش را در قالب یادداشت هایی گردآوری کرده و به همراه خود آورده است. سرشار که یکی از داستان نویسان نام آشنای ایرانی است در این اثر فضاها و موقعیت ها را با مهارت ویژه ای توصیف می کند و حال و هوای جنگ را برای مخاطب شرح می دهد تا او به تماشای جنگ از منظر گفته های نوجوانان بنشیند. وی در این کتاب مقاومت هشت ساله ملت ایران را در برابر دشمنان به تصویر می کشد که چگونه نوجوانان رزمنده با ایمان، همبستگی و مقاومت در برابر تجاوز دشمنان ایستادند و از کشور ایران دفاع کردند. خواننده در این کتاب با محسن، عبدالرحیم، احمدرضا، علی اصغر، باقر و دانش آموزانی آشنا می شود که درس و مدرسه را رها کرده اند و با عشق به میهن به جبهه های جنگ رفته اند.سرشار افزون بر توصیف موفق فضاها و موقعیت هایی که نوجوانان رزمنده در آن قرار دارند تصویرگر دانش آموزانی است که با لب هایی خندان و چهره هایی مهربان از زمان اعزامشان به جبهه می گویند. آنها با رفتن به جبهه به درس و مدرسه شان لطمه نخورده و حتی از امتحان هایشان نیز عقب نیفتاده اند و از بهترین کتاب هایی که خوانده اند می گویند. کتاب «داستان راستان» استاد مطهری بهترین کتابی است که نوجوانان رزمنده به آن اشاره می کنند. سرشار در مصاحبه با نوجوانان رزمنده می گوید این بچه های بسیجی چقدر پاک و صادق و چقدر بی ریا هستند.

بزرگترین کارها را دارند می کنند اما حاضر نیستند یک کلمه درباره آن حرف بزنند. اصلا کار خودشان را «کار» به حساب نمی آورند و این بزرگترین مشکل من در این مصاحبه هاست. مدت ها باید بالا و پایین و این طرف و آن طرف بپرم تا راجع به کارهایشان یک جمله از دهانشان بیرون بکشم. خدا حفظشان کند! خدا این صفت خوب آن ها را به همه ما ببخشد. این نویسنده در کتاب «سفر به جنوب»، همپا و همراه نوجوانان رزمنده شده است تا آنها با آسودگی و خلوص تمام، حرف ها و دغدغه هایشان را برای سرشار و خوانندگان کتاب بیان کنند.

بزرگترین آرزویت چیست؟
شهادت!
برایش صحبت می کنم که اگر قرار باشد همه خوب ها به قصد شهید شدن به جبهه بروند، که دیگر کسی نمی ماند تا جنگ را به پیروزی نهایی برساند! دیگر کسی نمی ماند تا مملکت را بسازد و به پیشرفت برساند! به نظر من، باید به قصد شکست دادن دشمن و پیروزی اسلام به جبهه رفت. منتها، نیتمان این باشد که اگر در این راه شهید شدیم هم، که چه بهتر! خوشبختی دو دنیا را به دست آورده ایم.
صفحه 49
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما