loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ما و جهانی شدن

مجموعه آثار دکتر عماد افروغ 7

ناشر سوره مهر

نویسنده عماد افروغ

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 136

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 2678 10003022
10,000 9,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مفهوم جهانی شدن یا جهانی سازی و بررسی هستی شناختی و امکان و نوع جهانی شدن حقیقی و مصطلح به اضافه بررسی قلمرو و گستره فرصت ها و تهدید های جهانی سازی از مباحثی است که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته شده است.

به نظر می رسد از نظر مفهوم انتخاب واژه ای «جهانی سازی» مبانی نظری، مؤلفه ها، رویکرد انتقادی و ابعاد ارزشی و هنجاری خود را فریاد می زند. اما واژه جهانی شدن می کوشد تا ابعاد هنجاری، احساسی و ارادی خود را مخفی کند و خود را به مثابه واقعیتی صرف و اجتناب ناپذیر نمایان سازد و در واقع تحلیل کند.
مدعیان و طرفداران انتخاب واژه «جهانی شدن» ظاهرا به خوبی می دانند که انتخاب لفظ شدن بهتر می تواند بیانگر وجه به اصطلاح بی طرف یا غیر جانبدارانه ی آنها باشد.
به نظر می رسد وقت آن رسیده باشد که تنها به آن ابعاد از جهانی شدن یا جهانی سازی بسنده کنیم که با واقعیات انطباق دارد. البته بدون غفلت از نگرش انتقادی و نقش اراده های انسانی. برای مثال به جای استفاده از واژه عام «جهانی شدن» یا «جهانی سازی» بگوییم «جهانی سازی ارتباطات» «جهانی سازی الگوی مصرف». به طور قطع برخورد فروتنانه ، امکان توجه به فرصت ها و امکانات جهانی سازی از قبیل فرصت مفهومی نگاه جزئی به پدیده ها و فرصت ابزاری تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات را برای جوامع مختلف بدون غفلت از نگاه جامعه به آن و آسیب ها و تهدیدات آن فراهم کند.

عماد افروغ (زاده ۱۳۳۶ در شیراز) نویسنده و جامعه شناس است. او نمایندهٔ مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دورهٔ هفتم و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما