loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سر دلبران

درباره ادبیات و هنر دینی 3

ناشر سوره مهر

گردآورنده کتاب حسین حداد

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 430

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر، کتابی درباره ادبیات و هنر دینی به تدوین مرحوم حسین حداد است.

این کتاب محتوی منتخبی از متون تاریخی ادبی کهن و معاصر،مصاحبه و نقد و نظر درباره کتابها و گفتارهایی مربوط به شخصیت پیامبر گرامی اسلامی حضرت محمد (ص) است که در چهار بخش سر دلبران ، نقد ، یادداشت و مصاحبه گردآوری و تدوین شده است.

بخش « سر دلبران » به سه فصل گزیده متون کهن ، گزیده متون بزرگسال و گزیده متون گروه سنی کوک و نوجوان تقسیم شده است.
گزیده متون کهن را علیرضا کمری انتخاب کرده که در این انتخاب از کتاب های تاریخ بلعمی ، تاریخ سیستان ، کشف الاسرار و عده ه الابرار ، روضه صفا ، ناسخ التواریخ ، طبقات ناصری و ... مطالبی را آورده است. محمود حکیمی کار انتخاب و گردآوری فصل گزیده متون بزرگ سال را به عهده داشته که در این فصل مطالبی را از نویسندگانی همچون دکتر علی شریعتی ، محمدرضا سرشار ، سید علی موسوی گرمارودی ، زین العابدین رهنما و ... فراهم کرده است.مطالب فصل گزیده متون گروه سنی کودک و نوجوان را حمید گروگان انتخاب و گردآوری کرده که دراین فصل مطالبی از مصطفی رحماندوست ، جعفر ابراهیمی ( شاهد ) ، افسانه شعبان نژاد ، مهدی میرکیایی و ... آورده است.

بخش نقد هم با مطالب از استاد بهاءالدین خرمشاهی ، میثاق امیر جعفر و محمدرضا سرشار تدوین شده و در بخش یادداشت هم دو مطلب از رضا شیرازی و سینا علوی دیده می شود.

دو گفت و گو از حسین حداد با دکتر عبدالکریم بی آزار شیرازی و احمد شاکری و یک گفت و گو از علی الله سلیمی و محمدجواد ساوجی پور با حسین سیدی هم در بخش آخر این کتاب آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما