loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مثل رود پر خروش

ناشر سوره مهر

نویسنده بهمن پگاه راد

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 118

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26827 10003022
4,000 3,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

داستانی در ستایش کاغذ و قلم. بازنمایی تقدس حرفه روزنامه نگاری که در پس ظاهر جذاب و فریبنده اش، دشواری بار تعهدی عظیم و عمیق را به دوش می کشد. «مثل رودی پرخروش» از همان آغاز، یعنی از اولین بارقه های عشق محسن، قهرمان اصلی قصه، به درست کردن روزنامه دیواری مدرسه، تا حرکت ناگهانی اش در مسیر خبرنگاری جنگ، دایره المعارف خلاصه و کوچکی است از ظاهر و بطن حرفه روزنامه نگاری. اما روزنامه در این داستان با همه اهمیتش، تنها بستری برای درج خبری بزرگ تر به نام جنگ است؛ خبری که در آن نوجوانان همواره تیتر درشتی بر بالای گزارش ها و حوادث قهرمانانه بودند.

محسن که یکی از همان بی شمار جوانان جنوبی در روزهای جنگ است، یک شبه از ساحت آموختن و تجربه اندوزی در مدرسه، به خیابان های جنگ کشیده می شود و رویای کوچکش برای درست کردن یک روزنامه دیواری و نمایش آن برای بچه های سال بالایی مدرسه، به واقعیت بزرگ گزارش کردن از جنگ برای جمعیتی بزرگ تر بدل می شود. حالا مدرسه تعطیل است. حالا محسن به پیاده کردن اخبار جنگ مشغول است و دوستش جواد در بسیج ثبت نام کرده. حالا سربازها روی پل معلق اند. امسال نوبت روزنامه دیواری آنها بود. حالا این کاغذ و این هم خبر ها که فراوانند... جنگ.. جنگ... جنگ.

حالا مدرسه ها تعطیل است. آقای غلامی گفت روز شنبه باز می شود. این را اعلام نکرده اند تا به گوش ستون پنجم نرسد.
حالا این مقوا و این هم تو. نقاشی ها را که کشیدی، من باز به دزفول می آیم و مقوا را می گیرم. اسم تو؟ خب، اسمت را می نویسم. فراموش نمی کنم. می نویسم نقاشی از جواد کمالی.
بچه ها می پرسند کمالی کیست. می گویم همان دوست پارسالی. همان که دیگر در شهر ما نیست.
صفحه 116
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما