loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ارامنه در جنگ جهانی اول

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26838 10003022
170,000 153,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر با بهره گیری از روش تحلیل گفتمان که امروزه روشی قابل اتکا در نزد مورخان است، می کوشد در قالب بخش ها و فصل های پیش رو و با اتکا به دو رکن اسناد و تحلیل، به تجزیه و تبیین پرسش ها و آزمون فرضیه های تحقیق بپردازد.

بخش اول کلیات و بخش دوم نگاهی گذرا بر تاریخ ارمنیان از عصر باستان تا دوره صفوی - عثمانی است.

بخش دوم در بردارنده فصولی درباره جغرافیای تاریخی ارمنستان ، خاستگاه و دین ارمنیان، ارامنه در دوره حاکمیت عثمانی ها و جایگاه آنان در ساختار اقتصادی - اجتماعی جامعه عثمانی است.

بخش سوم به ریشه یابی مسأله ارامنه می پردازد و نقش ارامنه را در عصر تنظیمات، مشروطه اول عثمانی و دوران سلطنت عبدالحمید مورد بررسی قرار می دهد.

در فصل چهارم همین بخش از همکاری ارامنه با ترکان جوان در انقلاب 1908 و مشارکت فعال آنان در کنگره های اول و دوم آزادی خواهان عثمانی سخن به میان آمده است.

بخش پنجم و پایانی کتاب به مسأله ارامنه پس از جنگ جهانی اختصاص دارد که در قالب معاهدات سور، مسکو، قارص و لوزان به بحث و بررسی درباره آنها پرداخته شده است.

مبحث پایانی این بخش به تداوم مسأله ارامنه در عصر جمهوری ترکیه و موضوع شناسایی قتل عام و موضع دولت ترکیه و جمهوری اسلامی ایران اختصاص دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما