loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جستارهایی در باب دین و دنیای مدرن

1 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 2685 10003022
130,000 117,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب جستارهایی در باب دین و دنیای مدرن در یک مقدمه و 10 بخش تدوین شده است. در بخش اول این اثر که پارادوکس اسلام مدرن نام دارد، مؤلف مسائلی چون نگاهی گذرا به اندیشه مدرن داشته و رویکرد اجمالی آن به اسلام را مورد توجه قرار داده است و در پایان نتیجه بحث خود را عنوان کرده است. نویسنده در بخش دوم این اثر خدامحوری یا اومانیسم بعد از بیان مقدمه ای به ارائه تعریف لغوی و اصطلاحی از اومانیسم همت گمارده است و در ادامه در فصل سوم؛ یعنی فصل لیبرالیسم به ارائه توضیحاتی در مورد لیبرال، ارزش های لیبرالیسم و نقد و بررسی آن پرداخته است.

"دین سکولار یا دین عرفی شده" عنوان بخش چهارم این کتاب است و مولف بحث خود را در دو دایره دین و سکولار قرار داده و تعریفی لغوی و اصطلاحی از هر دو را ارئه می دهد و در نهایت به بررسی مسئله دین سکولار و یا دین عرفی شده، می پردازد.

در بخش پنجم این کتاب با نام علم گرایی مسائلی چون معنای لغوی علم (حالت مصدری و حالت اسم مصدری) معنای اصطلاحی علم، معنای مقصود، علم تجربی، ساینتیسم (تبیین علمی جهان، زوال تبیین های ماوراءالطبیعی و حذف خداوند، نسبی شدن ارزش های اخلاقی) عنوان شده است. دو فصل دیگر این مسطور قرآن حقیقتی ماورایی یا الفاظی بشری و قرآن حقیقتی ماورایی یا الفاظی بشری است. مؤلف در رد این نظریه از منظر درون دینی به آیات تحدی، عدم دخالت پیامبر(ص) در قرآن و نزول قرآن از جانب خدا توسط فرشتگان اشاره کرده است.

اعتبار تئوری های علمی عنوان بخش ششم این نوشتار است و مؤلف در این بخش مسائلی چون اعتبار نظری و عملی، استقراگرایی سطحی، ابطالگرایی و ... را عنوان می کند. عنوان فصل بعدی این کتاب حقیقت وحی و تجربه دینی است. مؤلف در این بخش، تجربه دینی را در زمینه های علمی، فلسفی و دینی مورد توجه قرار داده است و در پایان به نقد و بررسی این نظریه پرداخته و تغایر تجربه دینی و وحی را بیان می کند.

دو فصل دیگر این کتاب قرآن حقیقتی ماورایی یا الفاظی بشری و قرآن حقیقتی ماورایی یا الفاظی بشری است. مؤلف در رد این نظریه از منظر درون دینی به آیات تحدی، عدم دخالت پیامبر(ص) در قرآن و نزول قرآن از جانب خدا توسط فرشتگان اشاره کرده است. فصل آخر این اثر نیز معرفت شناسی فمینیسم نام دارد.
منبع: کتاب نیوز
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما