loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آیینه خیال: تجزیه و تحلیل و بررسی نقوش و تزیینات در هنر دوره قاجار تهران

ناشر سوره مهر

نویسنده مرتضی گودرزی (دیباج)

تعداد صفحات : 248

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26881 10003022
50,000 47,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب با موضوع بررسی و تحلیل تزئینات معماری دوره قاجاریه به چاپ رسیده است. آنچه در این کتاب مورد توجه قرا گرفته است نقش های تزئین کننده معماری قاجاریه در تهران است که از تزئینات کاشی کاری تا نقاشیهای روی پارچه یا کاغذ را در برمیگیرد.

در این کتاب در ابتدا زمینه های ظهور قاجار و زمینه های فرهنگی هنر قاجار آورده شده، سپس توضیحاتی پیرامون مسجد سپهسالار، ساختمان مسجد و مدرسة سپهسالار، انواع کتیبه ها، معماری ها و نقوش، تصاویر و گچ بری های آن، تزیینات داخلی و گنبد مسجد آورده شده است.

قسمت بعدی کتاب، توضیحاتی راجع به مجموعة کاخ گلستان است.
در این بخش ایروان تخت مرمر، نقاشی دورة قاجار، آثار نقاشی قرون دوازده و سیزده، خلوت کریم خانی، تالار سلام، شمس العماره و عمارت بادگیر به تفصیل شرح و توصیف شده است.

بخش پایانی کتاب با عنوان «خانه امام جمعه»، به تفضیل توضیحاتی را دربارة منزل میرزاآقاخان نوری که از بناهای نیمة دوم قرن سیزدهم هـ. ق است ارائه کرده است.

هدف نویسنده از نگارش این کتاب آن بوده که، گزارشی مجدد از هنر و فرهنگ قاجار و ویژگی هنرمندان آن عرضه کند.
در این کتاب علاوه بر توضیحاتی دقیق و مفصل و جزبه جز درباره ایوان ها، عمارت ها، نقوش، گنبدها، دوره های تاریخی و چگونگی پدیدآمدن آثار هنری، تصاویری نیز از این عمارت ها و بناها آورده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما