loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگارگری - جلد دوم

ناشر سوره مهر

نویسنده پرویز اسکندرپور خرمی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 397

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب نگارگری، آیین هنر و آموزش نقاشی ایرانی، جلد دوم از مجموعه کتاب های «آموزش نقاشی ایرانی» است که «پرویز اسکندرپور خرمی» آن را تألیف کرده است. این کتاب، بانک اطلاعاتی است در زمینه هنر ایرانی. روندی که در این پنج کتاب است، رجوع به هندسه نقوش و اشیا و پدیده ها تا جانداران است که در هر کتابی به طور مفصل شرح گردیده و ارجاع هنرمند و سالک این راه در بدو ورود به هندسه اشکال است و راه رسیدن به طبیعت و انواع آن معرفی، و راه تکثیر و ابداع و ابتکار آن نیز ارائه گردیده است.

در ادامه، به طور اختصار سعی شده است، گوشه ای از نگاه و منظر هنرمندان نگارگر به عالم طبیعت مورد بحث و بررسی قرار گیرد، اما آنان در محاکمات از طبیعت پرهیز داشته اند و آنچه در وقوع طبیعت به خلق رسیده را با نگاهی ژرف و نظری و عرفانی بیان داشته اند. این کتاب شامل صور جمادی، نباتی، حیوانی، خیالی، ماکیان و انواع پرندگان آبزی و دست ساخته های بشری است، که در آن انواع ظروف، کتاب، ادوات موسیقی تا سیمرغ و جن و فرشته و سگ و گربه و فیل، طوطی و ماهیان، انواع درختان و انواع صخره ها آموزش داده شده است.

«... در نگارگری ایرانی، فضا نیز فضایی لاهوتی است و آن سویی. و این فضای قدسی تصویری از باغ بهشت و عوالم خوش و مصفای درون هنرمند است که منظری آسمانی دارد، گرچه تعلقی اینجایی «ناسوتی» داشته باشد و شرح محیط و صورت عالم فانی را موضوع نظر دارد، اما افق نگاه حقانی است و وجوه خلقی در مراتب دیگر قرار دارد...»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما