loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی نشانه شناسی

ناشر سوره مهر | پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی

نویسنده دانیل چندلر

مترجم مهدی پارسا

سال نشر : 1402

تعداد صفحات : 351

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26986 10003022
275,000 261,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تحقیقی در باب مطالعه نشانه ها که در آن به توصیفی فراگیر از بعضی مفاهیم کلیدی در نشانه شناسی انسانی با تأکید برنشانه شناسی ساختارگرا برای کسانی که مایلند این رشته را در تحلیل های متنی به کار گیرند ترجمه و منتشر شده است.

اغلب کتاب هایی که تاکنون درباره نشانه شناسی نوشته و یا ترجمه شدند، یک مشکل مشترک دارند؛ متاسفانه بسیار گیج کننده و مبهم بوده اند و علاقه مندان به این موضوع را دچار سردرگمی کرده اند. مهدی پارسا به همین دلیل سراغ کتاب دانیل چندلر رفته و با آگاهی از نثر روان و فهم آسانی که کتاب از نشانه شناسی ارایه می دهد، آن را به فارسی برگردانده است.

نشانه شناسی رشته ای بسیار گسترده و جامع است و هیچ خوانشی از آن نمی تواند ادعای فراگیری و جامعیت داشته باشد؛ از همین رو نویسنده کتاب سعی کرده با ارایه مفاهیم کلیدی این علم و تاکید بر نشانه شناسی ساختار گرا، درک کلی را از این موضوع به مخاطب ارایه دهد. تاکید نویسنده بر نشانه شناسی ساختارگرا باعث شده تا کتاب برای کسانی که می خواهند از نشانه شناسی در تحلیل های متنی استفاده کنند، بسیار مفید باشد. در واقع، این کتاب برای کسانی به نگارش درآمده که دوست دارند نظام های نشانه ای را بشناسند و بدانند که معنا چگونه ساخته و واقعیت چگونه بازنمایی می شوند.

چندلر در این کتاب می کوشد تا از نشانه شناسی به عنوان رویکری به ارتباطات که بر معنا و تفسیر تاکید دارد، یاد کند و با بررسی الگوی ارتباطی مبتنی بر انتقال معنا، آن را به چالش بکشد و به مخاطبش بگوید که نشانه ها صرفا معنا را حمل نمی کنند، بلکه یک رسانه هستند که معنا در آن ساخته می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما