loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چگونه زندگی نامه بنویسیم؟

ناشر سوره مهر

نویسنده برایان د. آزبورن | ریچارد سایر

مترجم محسن سلیمانی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 397

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 26996 10003022
75,000 71,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب محصول ترجمه دو کتاب است. یکی انگلیسی و دیگری آمریکایی. کتاب «زندگی نامه و شرح حال نویسی» نوشته برایان د. آزبورن و کتاب «چگونه زندگی نامه بنویسیم» نوشته ریچارد سایر.

مترجم در ترجمه این دو کتاب برخی از قسمت ها را که درباره تجارب و مسائل بومی زندگی نامه نویسان در انگلیس و آمریکا بوده را حذف کرده و تنها بخش هایی را که قابل استفاده و در حقیقت جهانی است را نگه داشته است. مترجم به گونه ای عمل کرده که مطالب این دو کتاب تا حدودی مکمل هم بشوند و مطالب کتاب دوم صرفاً نکاتی از کتاب اول را شرح و بسط بدهد. چنانچه بخواهیم خلاصه درباره این کتاب بگوئیم اینطور است که این کتاب می خواهد به مخاطبش کمک کند تا زندگی نامه و شرح حال بنویسد. مترجم کار ترجمه این کتاب را در زمانی انجام داده که تب زندگی نامه نویسی در کشورمان فزونی گرفته و قالبی همچون «زندگی نامه داستانی»؛ قالبی که در هیچ کجای جهان سابقه است.

نکته دیگری که باید در مرحله طراحی مطالب در نظر داشته باشید ایجاد تناسب بین زندگی خصوصی شخصیت زندگی نامه و حرفه یا زندگی عمومی اوست. با اینکه باید بیشتر موقع نوشتن در این مورد تصمیم گرفت. اما بررسی آن در مرحله ابتدایی کار یا حداقل هنگام نوشتن رئوس کلی مطالب، از جهاتی مفید است. زندگی خصوصی و زندگی اجتماعی برخی شخصیت ها کاملاً از هم جداست و ظاهراً زندگی خصوصی آن ها خیلی کم روی زندگی عمومی شان تأثیر می گذارد حال آنکه زندگی و روابط خصوصی برخی (به خصوص هنرمندان و نویسندگان) روی کار آن ها نیز خیلی تأثیر می گذارد. به همین جهت هنگام نوشتن زندگی نامه باید به این دو عنصر، متناسب با هم پرداخت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما