loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگهبان غار: قصه حیوانات در قرآن کریم

ناشر سوره مهر

نویسنده احمد بهجت

مترجم مجتبی رحماندوست

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 290

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27005 10003022
60,000 57,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«نگهبان غار» کتابی است که راویانش موجوداتی بی زبانند، موجوداتی که قهرمان برخی قصه های ناب و عبرت انگیز قرآن بوده اند و پای تخیل که در میان باشد و زبان بگشایند، داستان ها و افسانه ها و حقایق بسیاری دارند از روزگارخویش. کلاغی که شاهد اولین قتل روی زمین است و هم اوست که اول بار رنگ دل انسانی را می بیند که مثل پرهای او سیاه است، شتری که راوی قصه های قوم ثمود است، پرنده هایی که در خانه ابراهیم خلیل الله زندگی کرده اند؛ همان ها که ابراهیم (ع) تکه تکه شان کرده و هرتکه شان را سر کوهی نهاده بود، بعد صدایشان کرده بود و همگی دوباره به سویش پرواز کرده بودند، و یا گرگی که نامش همه جا کنار نام یوسف (ع) آمده، اما نه یوسف را دیده و نه پیراهنش را دریده است.

این حیوانات هر کدام شاهدان قصه ای ماندگارند. کتاب به زبان اول شخص روایت می شود و جز ماجراهای قرآنی، تخیل نویسنده در ساخت و پرداخت قصه هایی مدرن و مبتنی بر واقعیت های امروزی نیز بر جذابیت کتاب افزوده است. نویسنده در این ماجرا ها، به ذکر برخی عقاید، داستان های فولکوریک و حتی نگاه های خرافی نسبت به این حیوانات پرداخته و گاه به نحوه زیست آن ها و ارتباطشان با موجودات دیگر از جمله انسان هم نیم نگاهی داشته است. «نگهبان غار» جز این ها ترجمه روان و یکدستی دارد و در ابتدای هر قصه نیز آیه مربوط به هر کدام از حیوانات ذکر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما