loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دایره المعارف اساطیر و آیین های باستانی جهان - جلد اول: مقدمه

ناشر سوره مهر

نویسنده غلامرضا معصومی

ویراستار ابوالقاسم محمودی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 384

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

اساطیر در جوامع ابتدایی اعتقادات انسان را بیان می کردند، پژوهش در اساطیر و آگاهی از آن ها به شناخت بردوره های مختلف کمک می کند. کتاب حاضر پژوهشی است در این باب که به معرفی اساطیر و چگونگی به وجود آمدن اسطوره های مختلف و پیدایش و اعتقادات مختلف و باورها و آیین های باستانی در اقوام مختلف جهان در طول تاریخ پرداخته است.

کتاب «مقدمه ای براساطیر و آیین های باستانی جهانی» به مقوله آفرینش اساطیر و اقسام آن می پردازد. نخستین مبحث این کتاب، مقدمه ای براساطیر و آیین های باستانی جهان است و در آن از سوی دانشمندان، زبان شناسان، نژاد شناسان، مردم شناسان و فلاسفه، تعاریفی درباره واژه «اساطیر» ارائه می شود. تعریف آیین، چگونگی به وجود آمدن اسطوره، علل پیدایش آیین ها، اسطور ه ها و باورهای ساکنان نواحی مختلف، آیین های باستانی در سرزمین های کهن و دوره های اسطوره ای ساکنان زمین از مباحث دیگری است که در این کتاب مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد. «ماه و آب»، «رمز پردازی ماه»، «اعتقاد به فتیش و پرستش توتم»، «نمادها و باورهای قوم مایا»، «باورها و نمادهای قوم تاراسک»، «خدایان ودائی هند»، «پرستش جانوران» و «آئین ها و باورهای هند باستان» برخی از سرفصل های موجود در کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

سجاد مولوی

کی مجدد تجدید چاپ میشه؟

16 مرداد 1398

سلام اطلاعی نداریم، باید از طرف ناشر اقدام به تجدید چاپ شود

سجاد مولوی

سلام هنوز این کتاب تجدید چاپ نشده؟

4 مرداد 1398

سلام خیر

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما