loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چراغستان خاموش و مسجد بی محراب: خاطره ها و برداشت هایی از سفر حجاز

ناشر سوره مهر

نویسنده حسن رضا رفیعی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 232

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27021 10003022
21,000 20,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نوشته حاضر یک سفرنامه معمولی نیست بلکه علاوه برخاطره های سفر حجاز، برداشت های نویسنده از روح و باطن اعمال و اماکن، وضعیت عقیدتی حاکم براین سرزمین را دربر دارد. دیدگاه های نو و مطالب خواندنی و مستند دیگر مؤلف در قالب دو فصل؛ خاطرات سفر مدینه با عنوان «چراغستان خاموش» و خاطرات سفر مکه با عنوان «مسجد بی محراب» تدوین شده است.

«چراغستان خاموش و مسجد بی محراب»، خاطره ها و برداشت هایی از سفر حجاز است، اما یک سفرنامه معمولی که در آن به درج خاطرات روزانه اکتفا شده باشد یا یک نوشته مستقل درباره موضوعی خاص نیست. در این کتاب، علاوه بر خاطره های سفرحجاز، برداشت های نگارنده از روح اعمال، باطن اماکن و وضعیت فکری _ عقیدتی حاکم بر این سرزمین نیز عنوان شده است. مطالب کتاب در دو فصل تدوین شده است. فصل اول، چراغستان خاموش، خاطره های سفر مدینه را در بر می گیرد. فصل دوم با عنوان مسجد بی محراب نیز به خاطرات سفر مکه اختصاص یافته است. علاوه بر این ها، مباحث تاریخی و احکام نیز در کنار خاطرات قرارگرفته تا مطالب کتاب، سندیت یابد و به اصالت آن ها خدشه ای وارد نشود.

زیارت غار ثور و بازگشت به ایران، کعبه و روح طواف، آغاز احرام، سفر از کجا به کجا، صورت مسجدالحرام، خانه زهرا (س) و علی (ع)، وداع با مدینه، زیارت دوره در مدینه و تحولات مسجدالنبی، عناوین بخش هایی از کتاب را تشکیل می دهند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما