loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگرشی کلاسیک به هارمونی و پیانوی جز

ناشر سوره مهر

نویسنده دامینیک الدیس | امین هنرمند

سال نشر : 1385

تعداد صفحات : 239

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر تلاشی است از سوی دامینیک الدیس به منظور ارائه شیوه ای سیستماتیک در نوازندگی پیانوی جز و همچنین ایجاد نگرشی پیرامون هارمونی، فرم و اصول ساختاری این نوع موسیقی که نتیجه تجربیات و مطالعات وی است. این کتاب در ابتدا به مبانی بسیار ابتدایی موسیقی پرداخته و به سرعت وارد مباحث جدی تر در رابطه با موسیقی جر شده و در نهایت مسائل پیچیده هارمونی را مورد بررسی قرار می دهد. از این رو مطالعه و انجام تمرینات کتاب می تواند برای طیف وسیعی از دانشجویان، دانش پژوهان و مدرسان موسیقی، مفید واقع شود. این کتاب برای ایجاد توانایی در رابطه با اجرای قطعات، بر اساس نشانه های آکوردها با هارمونی سر و کار داشته و متشکل از دو بخش است.

بخش اول که به بررسی هارمونی مقدماتی می پردازد، با سرودی بر گامها، فواصل و تریادها آغاز شده و با فصولی در رابطه با اکوردهای جَر، هارمونی سه بخشی، سبکها و مدلهای همراهی و تئوری مقدماتی جَز دنبال می شود. در بخش دوم، با هدف مطالعه هارمونی پیشرفته کار را با بازسازی هارمونی آغاز کرده و در ادامه، هارمونی چهار و پنج بخشی، تریادهای روساختاری، بلاک کوردها و هارمونی پنتاتونیک را مورد مطالعه قرار می دهد. در نهایت این کتاب حاصل صدها ساعت تدریس پیانو جز بوده و مطالعة آن برای هر فردی که به نواختن پیانوی جَز علاقه دارد و مصمم است که قدمی به سوی درک امکانات گستردة هارمونی آن بر دارد، لذت بخش خواهد بود. همچنین مطالعه کتاب برای پیانیست پیشرفته تر این امکان را فراهم می آورد تا در خصوص مفاهیم پیشرفته هارمونی ـ که توسط بهترین پیانیستهای جَز مورد استفاده قرار گرفته است ـ بینش صحیحی به دست آورده و به رویکردی منسجم تر و پایدارتر نسبت به هارمونی جَز دست یابد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما