loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

با نگاه های متفاوت

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر ماحصل پروژه ای است به نام با نگاههای متفاوت که در آن پنجاه و پنج کودک و نوجوان بمی که خانواده های خود را در زلزله دهشتناک بم از دست داده بودند شرکت کردند. در طول برگزاری کارگاه عکاسی به شرکت کنندگان جوان اصول عکاسی آموزش داده شد. سپس عکاسان جوان دوربینهایشان را تحویل گرفتند و تیم حمایتهای روحی ـ روانی جمعیت هلال احمر ایران نیز با این پروژه و عکاسان جوان شرکت کننده همکاری داشتند. در این مدت روان شناسان درباره عکسها و تجربه ها و آموزه های آنان برای کودکان و شرکت کنندگان حرف می زدند و آن را ترغیب می کردند که با دید و نگاههای خودشان که آسیب دیده اند، چشم داشت خود را تصویر کنند و به روان شناسان و حمایت گران روحی ـ روانی کمک کنند تا بهتر بتوانند به امدادگری بپردازند. به کودکان و نوجوانان شرکت کننده چهار روز فرصت داده شد تا بیست و هفت قطعه عکس بگیرند و چشم دیدشان را از زندگی در بم سپس از زلزله به تصویر بکشند. زلزله بم برای این کودکان و نوجوانان که بیشترین آسیب را متحمل شدند، چیزی بود غیر از آنچه دیگران می دیدند و می شنیدند. در این روز سخت و کشنده 26 دسامبر 2003 دهها هزار نفر کشته و 85 درصد ساختمانها ویران شدند.

در میان بازماندگان هزاران نفر که اکثر آنها کودکان و نوجوانان بودند از این سانحه تأثیر پذیرفته اند لذا نیاز می رفت که امدادگران و حمایت گران روحی و روانی به مقدار و کیفیت این تأثیر دست می یافتند و این ممکن نبود مگر از طریق راه یافتن به ذهن زیبا و صمیمی کودکان، کودکانی که زندگی را جوری دیگر می دیدند و نگاههای متفاوت از بزرگسالان داشتند. با نگاههای متفاوت در اثر چنین ایده ای به وجود آمد. «با نگاههای متفاوت» حول حقایق سخت و سردی می چرخند. استفاده از توان انسانیست برای یافتن تصاویری که ارقام و کلمات قادر به بیان آن نیستند. پنج عکاس و امدادگر نیز در این پروژه شرکت کردند و عکس گرفتند تا از دید آسیب دیدگان به بم بنگرند. نتیجه کتابی است که حاصل دیدگاه و اندیشه عکاسان حرفه ای و نوجوانان به بم است که تلاش کردند تا به آسیب دیدگان صدایی ببخشند و دیگران نیز از این طریق چشمها و نگاههای آنان به بم و عمق فاجعه بنگرند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما