loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آسمان پر از ستاره است

ناشر سوره مهر

نویسنده فرانکلین برانلی

مترجم علیرضا توکلی

photographer فلیکا بوند

سال نشر : 1382

تعداد صفحات : 32

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر از سری مجموعه بیایید علوم را بخوانیم و کشف کنیم برای دوره ابتدایی توسط روماگانز و دکتر فرانکلین برانلی طراحی و نوشته شده است. آنها به این باورند که بچه ها می توانند به راحتی مفاهیم علمی را بیاموزند به شرطی که این مفاهیم به زبان ساده و روشن و روشی منظم به آنها ارائه شود. هر کدام کتاب از این سری که این بار به ستاره ها اختصاص دارد یک مفهوم علمی پایه را به بچه ها معرفی می کند. سپس قدم به قدم با شرح موضوع پرداخته و با نوشته های ساده و روشن که مقتضی این سن است ارائه می شود. علاوه بر این طراحی جلد، قطع و تصاویر رنگی آن مانند، نمودارها و نقشه ها و... به خوبی می تواند به بچه ها کمک کند تا مفاهیم ارائه شده را به آسانی درک کنند.

موضوع این کتاب به ستاره ها اختصاص دارد که بچه ها را در یک شب تاریک و آسمان روشن به بیرون از خانه فرا می خواند تا در پنای آن به آسمان زیبا بنگرند و جای ستاره ها را در آسمان پیدا کنند. آیا ستاره ها یک اندازه اند، چرا یکی روشن و یکی تاریک است. اما وقتی به آسمان خوب نگاه کنید می بینید که ستاره ها با هم فرق دارند و تعدادی خیلی روشن اند و برخی کمتر روشن اند و عده ای بدون چشم مسلح به دید نمی آید و شاید عده ای هرگز به تماشای آدمیان نیایند. ستاره ها در فصلهای سال با هم فرق دارند عده ای در تابستان و عده ای در زمستان به خوبی دیده می شوند. در شبهای بلند و زیبای زمستان می توان ستاره شِعرای یمانی را دید و از اینکه در قدیم مردم ستارگان را به حیوانات و انسانها شبیه می دانستند، تعجب نکنید، امروزه ما آنها را صورتهای فلکی می دانیم که در پهنه آسمان بالای سر ما 88 صورت فلکی وجود دارد.

دب اکبر، ملاقه بزرگ، صورت فلکی جبار، مرد شکارچی، قلب الاسد، نسر واقع، ذنب دجاجه، که ما به آن، خرس بزرگ، ملاقه بزرگ، مرد شکارچی، ؟ اسب بالدار، شلیاق یا چنگ که نوعی آلات موسیقی است، از محتوای اصلی کتاب است که در بیشتر فصلها برای بچه ها قابل دیدن است. موضوع کهکشان راه شیری برای بچه ها جالب است که در این کتاب به خوبی به آن به زبان ساده و روشن اشاره شده است. کتاب آسمان پر از ستاره است کمک می کند بچه ها علوم پایه را به راحتی فرا بگیرند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما