loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

باغ ارغوان: عاشورا در شعر امروز یزد

ناشر سوره مهر

نویسنده حوزه هنری یزد

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 116

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مجموعه شعر حاضر، گزیده ای از شعرهای عاشورایی استان یزد است که آن را حوزه هنری یزد در 116 صفحه و شعرهایی از 56 شاعر تهیه و تدوین نموده است. مجموعه، شعرهایی در قالب غزل، مثنوی، رباعی، دوبیتی و سپید را شامل می شود که با موضوع عاشورا سروده شده اند. مرثیه های عاشورایی، شاعران دیار یزد همواره ورد زبان دلدادگان خاندان رسالت بوده است. جدایی پیشینیانی همانند وحشی بافقی و جیحون یزدی و پیش کسوتانی چون مرحوم ریاضی و استاد شفق، جوانان صاحب ذوق این سامان همواره با آثاری زیبا ارادت خویش را به خاندان پاک اهل بیت (ع) ابراز داشته اند و آثار شنیدنی و قابل تأملی را در این باب آفریده اند که نمونه های آن را در این مجموعه می خوانید.

حوزه هنری یزد علاوه بر برگزاری شبهای شعر عاشورا در سالهای اخیر، مسابقة شعری را در موضوع عاشورا ویژة شاعران یزد، برگزار کرد، که با استقبال خوب شاعران این استان رو به رو شد. این حوزه در شب شعری که هم زمان با ایام محرم برگزار گردید، علاوه بر اهدای جوایز به برگزیدگان این مسابقه، از تنی چند از شاعران پیش کسوتان شعر عاشورایی در یزد نیز تجلیل کرد که بهانه ای شد برای گردآوری این کتاب که نمونه هایی در مجموعه آورده شده است. دفتر حاضر گزیده ای است از آثار آن فراخوان که به همراه تعدادی دیگر از شعرهای عاشورایی شاعران جوان استان در دسترس عموم ارادتمندان اهل بیت (ع) اکنون قرار دارد که فتح الباب است برای آفرینش و نشر گسترده تر آثار ولایی و عاشورایی در سایر استانها.

رباعی از این مجموعه سروده سیده اعظم جلال زاده را می خوانیم: گم کرد حضور آبی اش دریا را / سرشارترین تشنگی صحرا را / دریا دریا به دستهایش پیوست / وقتی که کشید طرح عاشورا / و شعری سپید از وی: حماسة عطش این بود/ آب/ تشنة حسین (ع).
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما