loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

غرب و براندازی جمهوری اسلامی ایران

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده ولی الله حامی کلوانق

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 216

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

جمهوری اسلامی ایران که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با رویکرد خوداتکایی و تکیه بر توانمندی های بومی درصدد الگوآفرینی از دولت اسلامی برآمده است، با شعار نه شرقی نه غربی، تمام وابستگی های دیرینه ی خود به شرق و به ویژه غرب را مورد تجدیدنظر کلی قرار داد و بدین نحو چالش بزرگی برای غرب به وجود آورد که علاوه بر از دست دادن منافع در ایران، خطر گسترش قطع ید غرب را در همسایه های همجوار ایران بر اساس الگوی مستقل ایرانی در پی داشت.

بر این اساس از مهم ترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، برافراشتن پرچم دین خواهی و معنویت، اعتماد به نفس و خودباوری، استقلال و پیشرفت های علمی و رفاه مادی، گسترش و تعمیق بیداری اسلامی، فرو ریختن تابوی شکست ناپذیری استکبار و صهیونیسم، ارتقای موقعیت ایران، اسلام و جهان اسلام، جهش های علمی و فنی، توسعه ی عمق استراتژیک در بین سایر ملت ها، رشد آگاهی و عدالت خواهی انسان ها و امثال آن بوده است. در حقیقت، نظام جمهوری اسلامی منش و شیوه ی جدیدی در عرصه ی بین المللی و افکار عمومی جهان ایجاد کرد که برای نظام سلطه غرب دردسرساز بوده است.

با توجه به این چالش، غرب همواره در طول سه دهه ی گذشته به انحای مختلف از بلوکه کردن اموال و دارایی های ایران در کشورهای غربی گرفته تا توطئه های مختلف و بی اساس، مبنی بر ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران، به دنبال آن بوده است تا به هر شکل ممکن الگوسازی و گسترش تفکر انقلاب اسلامی در منطقه و جهان را عقیم سازد.

کتاب حاضر در سه فصل به این موضوع پرداخته است که عناوین آن ها عبارتند از: «اقدامات قهر آمیز»، «اقدامات سیاسی» و «اقدامات اقتصادی».
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما