loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حقیقت و تأثیر اعجاز

برگرفته از آثار آیت الله جوادی آملی

ناشر اسراء

نویسنده عبدالله جوادی آملی

تحقیق و تنظیم کتاب جعفر آریانی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 256

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27339 10003022
120,000 114,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

معجزه، هرچند با دست غیبی پیامبران محقق می شود؛ اما بی چراغ تعقل و اندیشه سلیم مایه گرایش و پذیرش نبوت خاصه نخواهد شد. بدون بهره جستن از نور عقل، تفاوت معجزه با سحر و علوم غریبه بر مردم روشن نمی شود، چنان که قوم بنی اسرائیل که غالباً از نیروی اندیشه صحیح بی بهره بودند، با مشاهده معجزات موسای کلیم(ع) بدون همراهی برهان عقلی به رسالت آن حضرت گرویدند؛ ولی با مشاهده مجسمه گوساله سامری و شنیدن صدای مصنوعی که نوعی تردستیو شعبده بود، از آیین او منحرف شدند. بنابراین، تنها خردورزان، از معجزات پیامبران بهره کافی می برند و دیگران اگرچه با صِرف مشاهده اعجاز و شگفتی و بهت در برابر آن، به صورت سطحی و ظاهری ایمان می آورند؛ اما از ایمان عمیق و پایدار خردمندان طرفی نمی بندند.

واکاوی حقیقت معجزه، نیاز به مباحث فراوانی داشته و دارد که در این کتاب، بر اساس تحقیقات و مطالعات قرآنی، فلسفی و عرفانی آیت الله جوادی آملی مطالبی در این باره جمع آوری شده است.
بخش های کتاب عبارتند از:
- کلیات
- اعجاز، دلیل نبوت
- اقسام اعجاز
- نمونه های از اعجاز پیامبران
- قرآن، معجزه جاودان
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما