loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هنر نقد هنری

ناشر سوره مهر | پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی

نویسنده علی اصغر قره باغی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 311

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27371 10003022
125,000 118,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

حکایت ما و ابوالهول، نقد هنری، تعریف هنر، پیوند هنر و فلسفه، انواع نقد هنری در قرن حاضر، تبارشناسی نقد هنری، خودشیفتگی و نابسامانیهای نقد هنری، نقد هنری و آموزش هنر و گفت و شنودی بی یال و د ُم در باب نقد هنری از محتوای اصلی کتاب به شمار می رود. انگیزه از گردآوری مقالات کتاب گشودن دریچه ای به چشم انداز پیشینه و حال گونه های نقد هنری و روشن کردن زمینه ها به منظور درک عمیق تر پرسشهایی است که در رابطة پیچیده میان منتقد و اثر هنری مطرح می شود. اگر نقد هنری بتواند با هر تدبیر و تمهیدی که شده، تفاوتهای فاحش میان دیدن و تماشا کردن را به مردم بیاموزد و راه و روش پرداختن به لایه های درونی اثر هنری را نشان دهد، بی تردید به یکی از اهداف انسانی خود دست یافته است. نقد هنری، از یک طرف به نحوة نگرش یک نسل صدا می دهد و از طرف دیگر ابزار دریافت این صدا و بازتاب روح زمانة خود شمرده می شود.

انتخاب عنوان «هنر نقد هنری» از آن جهت است که تفسیر و تحلیل اثر هنری و پرداختن به چنین شاخة پیچاپیچ و پرباری از فرهنگ انسانی، خود هنری است که می باید رشد کند و شکوفا شود؛ هنری است که آسان به دست نمی آید و بدون بازنگریهای مداوم و گشت و واگشت در عرصة هنر حاصل نمی شود. «هنر نقد هنری» در واقع یک ارزیابی تاریخی دربارة سنت پانصد سالة نقد هنری و بررسی کلی نقد و نظرهای معارض است؛ البته نه چندان که به یافتن سوزن در انبار کاه تعبیر شود. کتاب حاضر، دغدغه است بر باورها و اندیشه هایی که کمتر در جامعه علمی مطرح شده است. مراد از گردآوری این کتاب مطرح کردن پرسشهایی است بی آنکه ادعای ارائة پاسخ قطعی در میان باشد. هر فصل را می توان مستقل از دیگری مطالعه کرد و در پایان هر فصل، نخست پانوشتهای کوتاهی افزوده شده و سپس فهرست منابعی که از آنها استفاده شده، یا به آنها استناد شده آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما