loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

این داستان را نخوانید! (مجموعه داستان)

5 (1)

ناشر سوره مهر

نویسنده کامران سحرخیز

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 72

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 27374 10003022
15,000 14,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«این داستان را نخوانید» یک کتاب تماما تجربی است؛ چرا که کامران سحرخیز چه در ساختار و روایت و چه در سوژه و محتوا دست به تجربه ورزی و آزمودن شیوه های نو زده است. اولین قصه کتاب، همان «این داستان را نخوانید» است. نویسنده در این داستان، به سبک و سیاق نویسندگان پست مدرن، مدام روایت اصلی داستان را به تعویق می اندازد و سرخوشانه با مخاطب و خود متن، شوخی می کند. «پیله» داستانی است با رویکرد قصه های سوررئال درباره عده ای که سالهاست لب دریا نشسته اند اما هیچ شناختی از آب و شنا ندارند.

«هزار و سیصد و چهل و سومین دوست» هم همین فضای فراواقعی را دارد و از شخصیتی به نام «آقای انسان دوست» حرف می زند که دوستانش را می خورد! «پدربزرگِ پدر من» داستان شاعرانه ای است که در آن، راوی به دوازده سالگی پدرش می رود و از چشم او دنیا و آن روزگار را می بیند. «هرجا عشق بارید از ماست» داستانی است با حال و هوای عرفانی، اما سحرخیز با همان رویکرد ساختارشکنانه و شوخ و شنگ که به آن اشاره شد، ناگهان از این داستان به داستان «رسا، نه» می پرد که نوعی شوخی با داستان های پلیسی غربی است! «بی چشم و گوش»، «پَرَندِ بیچاره»، «چهل و دو، پنجاه و هفت»، «دیوژن فضایی»، «آخرین دف»، «مردی که هر چه صدا بود با خود برداشت و برد»، «شلغم خوران» و«اِسمع، اِفهم» دیگر داستان های کتاب هستند که هر کدام رویکرد تجربی و بازیگوشانه سحرخیز را به نمایش می گذارند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما